Ismét bajban a DC, ezúttal az Aquaman 2-vel

  • narancs.hu
  • 2023. július 22.

Mikrofilm

Nem igazán tudja tartani a lépést a képregényistálló a Marvellel. Érkezik valaha olyan szuperhősfilmjük, amivel nincs valami gikszer?

Bár lassan két évtizede a szuperhősfilmek korát éljük, nem minden arany, ami köpenyt visel, erre pedig a DC elmúlt időszakban mutatott gyalázatos tevékenysége a legjobb példa. Hiába hősködik a Marvel legfőbb riválisánál Superman, Batman és Wonder Woman is, valahogy mégsem tudják megközelíteni Pókember és Vasember sikerét: nagyot hasalt a Batman Superman ellen – Az igazság hajnala csakúgy, mint a Bosszúállókra hajazó próbálkozásuk, Az igazság ligája is, még ha utóbbiból a rajongók utólag ki is könyörögtek egy rendezői változatot – igaz, ehhez Zack Snyder szervezett trollhadserege is kellett.

Kétszer is nekifutottak a Suicide Squad – Az öngyilkos osztagnak, de a 2016-os változat szimplán szörnyű volt, a 2021-es felvonást pedig a koronavírus után halódó mozikedv ölte meg. Dwayne Johnson egója a Black Adamet is tönkretette, míg a Flash – A Villámot már régóta elátkozott projektként emlegették – többek között az eszét vesztő főszereplője, Ezra Miller miatt –, és mire bemutatták, a végeredmény szintén bukta lett, talán majd NFT-ként nagyobb sikert ér el a mozi.

Okkal lehet szidni a Marvel tök ugyanolyan képregényfilmjeit, de ott az erős kezű vezető, Kevin Feige alatt rend és fegyelem van. Hasonlóra törekszik most a DC is, ezért ültették az igazgatói székbe a riválisnál is tapasztalatokat szerző James Gunnt, hogy rázza kissé gatyába a vállalkozást.

Hiába azonban az új vezetés, a méregdrága filmek nem néhány hét alatt készülnek el, Gunnéknak pedig most épp amiatt főhet a fejük, hogy mit kezdjenek az elődeik által rájuk hagyott zűrzavarral. A Shazam! Az istenek haragja és a Flash – A Villám bukása után idén a DC a tervek szerint még két filmet mutat be: augusztusban érkezik a Kék bogár, főszerepben a Kobra Kai főhősével, Xolo Maridueñával, decemberben pedig berobog a mozikba az Aquaman és az Elveszett királyság.

Előbbivel kapcsolatban szokatlanul nagy a médiacsend – ami a forgatókönyvírók és színészek sztrájkja miatt valószínűleg így is marad –, utóbbi viszont azért is olyan fontos a stúdiónak, mert az kevés sikerük, a 2018-ban több mint egy milliárdos bevételt elérő Aquaman folytatása. Az Elveszett királyság ráadásul az ún. Snyderverse utolsó felvonása – a Zack Snyder-korszak a 2013-as Az acélemberrel kezdődött, az egomániás rendező azonban Az igazság ligája bukása után távozni kényszerült, ennek ellenére Gunn és társai azonban még mindig kénytelenek az ő hagyatékával birkózni.

A hírek szerint James Gunn, partnere, Peter Safran, valamint a Warner Bros. Discovery vezetője, David Zaslav a múlt évben idejük jelentékeny részét azzal töltötték, hogyan tudnák kisimítani a DC megtépázott hírnevét és újraindítani a szuperhősfranchise-t, amit Snyder, vagy épp Dwayne Johnson is a saját képére igyekezett formálni. Nagyon számítanak az Aquaman folytatásának sikerére, az azt rendező James Wannak viszont nemcsak a Warner és a Discovery összeolvadásával, a DC vezetőcseréivel, de az ezekkel járó folyamatos kérésekkel és határidőváltozásokkal is szembe kell néznie. 2022 nyara óta két pótforgatást is elrendeltek a mozihoz, és néhány tesztvetítésen is túl vannak, melyek nem sikerültek túl jól – valószínűleg ezért is volt szükség a ráncfelvarrásra.

Szintén gondot okoz az alkotóknak az Aquaman régóta rebesgetett Batman-cameója – mégis csak az egyik legfontosabb és legismertebb szuperhősükről van szó, ami még mindig nézők tömegeit képes megmozgatni. A DC korábbi fejese, Walter Hamada eredetileg azt szerette volna, hogy a karaktert az 1989-es, Tim Burton-féle Batman – A denevéremberben alakító Michael Keaton egyfajta összekötő kapocsként szolgáljon a DC-mozik között, ahhoz hasonlóan, amit Samuel L. Jackson Nick Furyja művel a Marvelnél. Keaton először a Flash – A Villámban tűnt fel, valamint szintén szerepet kapott abban a Batgirlben (amit a Warner és a Discovery összevonása után egyszerűen félbehagytak, és a jelenlegi helyzet szerint nem is terveznek bemutatni).

A DC-nél szerették volna, ha Keaton beugrik az Aquaman 2-be is, azonban a folyamatosan változó bemutató miatt (eredetileg 2023 márciusára tervezték a premiert) Keaton nem tudta vállalni a forgatást, ugyanis az Oscar-díjas Birdman, avagy (A mellőzés meglepő ereje) óta olyan felkapottá vált, hogy egyszerűen nem lehet csak úgy behúzni őt a semmiből, jelenleg is három filmje készül ugyanis.

Semmi gond – legyintettek a DC-nél, és előkapták egy másik Batmanjüket a sok közül: Ben Afflecket. Amikor azonban az Aquaman bemutatója decemberre halasztódott, az betett Affleck beosztásának is, aki így nem szerepelhetett a Flash – A Villámban, így viszont értelmét vesztette az egész Batman-cameó is, legalábbis abban a formában, ahogy eredetileg tervezték.

Az Aquaman 2-ben tehát nem lesz sem Keaton, sem Affleck, Gunn és Safran ugyanis a fiaskók után úgy döntöttek, inkább nem is emelik hasonlóval a rajongók várakozását, ha a későbbiekben nem tudják tartani az ígéreteiket. Érdekes módon a Marvelnél ugyancsak Oscar-díjas színészek és világsztárok játszanak szuperhősdit, az a stúdió mégis meg tudja oldani, hogy a színészei ki-be járhassanak a különböző filmek és sorozatok között.

Az Aquaman 2-n azonban így is akadt még csiszolnivaló, így még egy pótforgatást rendeltek el – szám szerint a harmadikat, ami legalábbis szokatlannak számít. „Igazításokat kellett végrehajtanunk. A DC Univerzum rengeteg változáson ment át, a legnagyobb kihívés pedig annak nyomon követése volt, mi is történik éppen” – nyilatkozta a rendező, James Wan.

Hozzátette: az Aquaman a maga vízalatti világával és királyságaival távol áll a többi filmtől, ő pedig csak szeretné elmesélni a saját történetét – miközben persze figyelembe kell vennie azt is, mi történik a DC-univerzum többi részében. Az ötnaposra tervezett pótforgatást mindenesetre négy nap alatt letudták, de a film költségei már így is elszálltak: a büdzsé már a 200 milliót is meghaladja, azaz a Jason Momoa fémjelezte Aquamannek nagy sikerre és még nagyobb bevételre lesz szüksége a sikerhez.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.