Ismét bajban a DC, ezúttal az Aquaman 2-vel

  • narancs.hu
  • 2023. július 22.

Mikrofilm

Nem igazán tudja tartani a lépést a képregényistálló a Marvellel. Érkezik valaha olyan szuperhősfilmjük, amivel nincs valami gikszer?

Bár lassan két évtizede a szuperhősfilmek korát éljük, nem minden arany, ami köpenyt visel, erre pedig a DC elmúlt időszakban mutatott gyalázatos tevékenysége a legjobb példa. Hiába hősködik a Marvel legfőbb riválisánál Superman, Batman és Wonder Woman is, valahogy mégsem tudják megközelíteni Pókember és Vasember sikerét: nagyot hasalt a Batman Superman ellen – Az igazság hajnala csakúgy, mint a Bosszúállókra hajazó próbálkozásuk, Az igazság ligája is, még ha utóbbiból a rajongók utólag ki is könyörögtek egy rendezői változatot – igaz, ehhez Zack Snyder szervezett trollhadserege is kellett.

Kétszer is nekifutottak a Suicide Squad – Az öngyilkos osztagnak, de a 2016-os változat szimplán szörnyű volt, a 2021-es felvonást pedig a koronavírus után halódó mozikedv ölte meg. Dwayne Johnson egója a Black Adamet is tönkretette, míg a Flash – A Villámot már régóta elátkozott projektként emlegették – többek között az eszét vesztő főszereplője, Ezra Miller miatt –, és mire bemutatták, a végeredmény szintén bukta lett, talán majd NFT-ként nagyobb sikert ér el a mozi.

Okkal lehet szidni a Marvel tök ugyanolyan képregényfilmjeit, de ott az erős kezű vezető, Kevin Feige alatt rend és fegyelem van. Hasonlóra törekszik most a DC is, ezért ültették az igazgatói székbe a riválisnál is tapasztalatokat szerző James Gunnt, hogy rázza kissé gatyába a vállalkozást.

Hiába azonban az új vezetés, a méregdrága filmek nem néhány hét alatt készülnek el, Gunnéknak pedig most épp amiatt főhet a fejük, hogy mit kezdjenek az elődeik által rájuk hagyott zűrzavarral. A Shazam! Az istenek haragja és a Flash – A Villám bukása után idén a DC a tervek szerint még két filmet mutat be: augusztusban érkezik a Kék bogár, főszerepben a Kobra Kai főhősével, Xolo Maridueñával, decemberben pedig berobog a mozikba az Aquaman és az Elveszett királyság.

Előbbivel kapcsolatban szokatlanul nagy a médiacsend – ami a forgatókönyvírók és színészek sztrájkja miatt valószínűleg így is marad –, utóbbi viszont azért is olyan fontos a stúdiónak, mert az kevés sikerük, a 2018-ban több mint egy milliárdos bevételt elérő Aquaman folytatása. Az Elveszett királyság ráadásul az ún. Snyderverse utolsó felvonása – a Zack Snyder-korszak a 2013-as Az acélemberrel kezdődött, az egomániás rendező azonban Az igazság ligája bukása után távozni kényszerült, ennek ellenére Gunn és társai azonban még mindig kénytelenek az ő hagyatékával birkózni.

A hírek szerint James Gunn, partnere, Peter Safran, valamint a Warner Bros. Discovery vezetője, David Zaslav a múlt évben idejük jelentékeny részét azzal töltötték, hogyan tudnák kisimítani a DC megtépázott hírnevét és újraindítani a szuperhősfranchise-t, amit Snyder, vagy épp Dwayne Johnson is a saját képére igyekezett formálni. Nagyon számítanak az Aquaman folytatásának sikerére, az azt rendező James Wannak viszont nemcsak a Warner és a Discovery összeolvadásával, a DC vezetőcseréivel, de az ezekkel járó folyamatos kérésekkel és határidőváltozásokkal is szembe kell néznie. 2022 nyara óta két pótforgatást is elrendeltek a mozihoz, és néhány tesztvetítésen is túl vannak, melyek nem sikerültek túl jól – valószínűleg ezért is volt szükség a ráncfelvarrásra.

Szintén gondot okoz az alkotóknak az Aquaman régóta rebesgetett Batman-cameója – mégis csak az egyik legfontosabb és legismertebb szuperhősükről van szó, ami még mindig nézők tömegeit képes megmozgatni. A DC korábbi fejese, Walter Hamada eredetileg azt szerette volna, hogy a karaktert az 1989-es, Tim Burton-féle Batman – A denevéremberben alakító Michael Keaton egyfajta összekötő kapocsként szolgáljon a DC-mozik között, ahhoz hasonlóan, amit Samuel L. Jackson Nick Furyja művel a Marvelnél. Keaton először a Flash – A Villámban tűnt fel, valamint szintén szerepet kapott abban a Batgirlben (amit a Warner és a Discovery összevonása után egyszerűen félbehagytak, és a jelenlegi helyzet szerint nem is terveznek bemutatni).

A DC-nél szerették volna, ha Keaton beugrik az Aquaman 2-be is, azonban a folyamatosan változó bemutató miatt (eredetileg 2023 márciusára tervezték a premiert) Keaton nem tudta vállalni a forgatást, ugyanis az Oscar-díjas Birdman, avagy (A mellőzés meglepő ereje) óta olyan felkapottá vált, hogy egyszerűen nem lehet csak úgy behúzni őt a semmiből, jelenleg is három filmje készül ugyanis.

Semmi gond – legyintettek a DC-nél, és előkapták egy másik Batmanjüket a sok közül: Ben Afflecket. Amikor azonban az Aquaman bemutatója decemberre halasztódott, az betett Affleck beosztásának is, aki így nem szerepelhetett a Flash – A Villámban, így viszont értelmét vesztette az egész Batman-cameó is, legalábbis abban a formában, ahogy eredetileg tervezték.

Az Aquaman 2-ben tehát nem lesz sem Keaton, sem Affleck, Gunn és Safran ugyanis a fiaskók után úgy döntöttek, inkább nem is emelik hasonlóval a rajongók várakozását, ha a későbbiekben nem tudják tartani az ígéreteiket. Érdekes módon a Marvelnél ugyancsak Oscar-díjas színészek és világsztárok játszanak szuperhősdit, az a stúdió mégis meg tudja oldani, hogy a színészei ki-be járhassanak a különböző filmek és sorozatok között.

Az Aquaman 2-n azonban így is akadt még csiszolnivaló, így még egy pótforgatást rendeltek el – szám szerint a harmadikat, ami legalábbis szokatlannak számít. „Igazításokat kellett végrehajtanunk. A DC Univerzum rengeteg változáson ment át, a legnagyobb kihívés pedig annak nyomon követése volt, mi is történik éppen” – nyilatkozta a rendező, James Wan.

Hozzátette: az Aquaman a maga vízalatti világával és királyságaival távol áll a többi filmtől, ő pedig csak szeretné elmesélni a saját történetét – miközben persze figyelembe kell vennie azt is, mi történik a DC-univerzum többi részében. Az ötnaposra tervezett pótforgatást mindenesetre négy nap alatt letudták, de a film költségei már így is elszálltak: a büdzsé már a 200 milliót is meghaladja, azaz a Jason Momoa fémjelezte Aquamannek nagy sikerre és még nagyobb bevételre lesz szüksége a sikerhez.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.