Szuperhősös bukás ide, balhé Vin Diesellel oda, saját életéről szóló sorozatának, a Young Rocknak az elkaszálása amoda – úgy néz ki, mindegy Dwayne ’The Rock’ Johnson mit csinál, így is úgy is ő marad Hollywood legjobban fizetett színésze.
A Wikipedia szerint a pankrátorból lett színész 2016-ban 64,5 millióval volt először első ezen a listán, 2017-ben 65 millióval a dobogó második fokára szorult Mark Wahlberg mögött, 2018-ban viszont hiába keresett már 124 millió dollárt, ismét második lett, ezúttal George Clooney mögött. 2019-ben már megint ő kereste a legtöbbet 89,4 millióval, majd 2020-ban úgy őrizte meg vezető pozícióját 87,5 millióval, hogy abban az évben nem is volt friss filmje. 2021-ben Daniel Craig előzte meg – ekkor kötött vele két filmre szóló szerződést a Netflix a Tőrbe ejtve folytatásaira –, tavaly pedig Johnsonnak esélye sem volt a Top Gun: Maverickkel csúcsra jutó Tom Cruise, az Oscaron botrányt okozó Will Smith, a hamarosan érkező Scorsese-moziban brillírozó Leonardo DiCaprio, vagy épp a kitudja hányadik virágzását élő Brad Pittel szemben – mögöttük „csak” az ötödik legjobban fizetett színész volt 22,5 millióval.
Idén azonban ismét visszamászott a trónra: az Amazon 50 millió dollárt fizetett neki a Red One című karácsonyi filmért, amelyben az egykori Amerika kapitánnyal, Chris Evansszal bolondozik majd. Ez persze hatalmas összeg egyetlen filmszerepért, ám egyáltalán nem számít rekordnak – a legjobban fizető szerepek ugyanis jellemzően azok, amelyeknél a színészeknek sikerül kiharcolniuk, hogy a film bevételéből is részesedjenek. Így tett Bruce Willis a Hatodik érzék, Keanu Reeves a Mátrix-folytatások, Robert Downey Jr. a Vasember-szerepei, vagy épp Tom Cruise a Mission: Impossible-sorozat és a Top Gun: Maverick esetében. A Red One viszont az Amazon Prime-re érkezik, így nem lesznek bevételei, Johnsonnak pedig be kell érnie rongyos 50 millióval.
Mindez ironikus módon jól rávilágít arra is, mi áll a színészek sztrájkja mögött. A színészek szó hallatán persze mindenki Johnsonra és a többi hipergazdag világsztárra gondol – szolidaritásból akad is közülük, aki részt vesz a tüntetésen, vagy épp kivonul a premierről, ahogy az Oppenheimer főszereplői tették. Valójában azonban egyáltalán nem az ő megélhetésük van veszélyben, hanem a háttérszínészeké, statisztáké és azoké, akikről nem szólnak a pletykalapok. Őket akarják beszkennelni a stúdiók, hogy digitális másukat bármikor, engedélyük nélkül felhasználhassák, ők azok, akiket az infláció miatt érzékenyen érintenek az évek óta változatlan fizetések, és szintén ők bánhatják, hogy a streamingek kora óta nem kapnak jogdíjakat és részesedéseket (residual). A TikTok tele van csalódott és elkeseredett, most pedig sztrájkba lépő színészek vallomásaival, akikkel egy rakás filmben és sorozatban találkozhattunk, így azt hihettük, remekül élnek – pedig ez nem feltétlen van így.