Jennifer Lawrence megnézte, hogyan játssza karakterét pályatársa, aztán inkább otthagyta a filmet

  • narancs.hu
  • 2022. november 7.

Mikrofilm

Az Oscar-díjas színésznő Elizabeth Holmes-t alakította volna, de Amanda Seyfried alakítását látva inkább nem vállalta a szerepet.

A kibukott című minisorozat az idei év egyik legnagyobb tévés szenzációja volt: Elizabeth Holmesra, a Theranos startup vezetőjére fókuszáló története valós eseményeken alapszik, ám olyan, mintha eleve sorozatra írtak volna. A Holmest alakító Amanda Seyfried brillírozik a szerepben, amiért az Emmyt is hazavihette. Játéka azonban nemcsak az Emmy-szavazókra és kritikusokra volt nagy hatással, hanem pályatársára, az Oscar-díjas Jennifer Lawrence-re is.

Hollywoodban az olyan szenzációs sztorikat, mint Elizabeth Holmesé, vagy épp a Tigriskirályé, nem igazán szokták pihenni hagyni: a nagy sikerű sorozatok után szinte azonnal érkezik a játékfilmes feldolgozás is. Holmes esetében ráadásul a társadalmi szatírák nagymestere, A nagy dobás és az Alelnök rendezője, Adam McKay jelentkezett a feladatra: míg A kibukott Rebecca Jarvis podcastjéből készült, McKay John Carreyrou 2018-as könyvét (Bad Blood: Secrets And Lies In A Silicon Valley Startup) igyekszik filmre adaptálni az Apple számára. A főszerepre azt a Jennifer Lawrence-t szemelte ki, akivel legutóbb is együtt dolgozott a Ne nézz fel!-ben. A színésznő nemcsak vállalta a szerepet, de producerként is csatlakozott a projekthez. Aztán megnézte A kibukottat Amanda Seyfrieddel.

„Azt gondoltam, hogy szenzációs benne. Úgyhogy úgy voltam vele, oké, nem kell újra megcsinálnunk. Ő már tökéletesen eljátszotta” – nyilatkozta. Hogy McKay Holmes-filmjének mi lesz a sorsa, egyelőre nem tudni, Lawrence-t viszont legközelebb A kiút című filmben láthatjuk, melyben egy sérült katonát játszik, aki afganisztáni bevetése után igyekszik visszatagozódni a társadalomba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.