Film

Jetikölyök

  • - kg -
  • 2019. november 30.

Mikrofilm

Na, vajon mit látunk a DreamWorks legfrissebb, kínai–amerikai koprodukcióban készült animációs cukiságának már az elején?! Még szinte el sem kezdődött a visszaeső cinikusokat is simán megkönnyeztető mozi, a címszereplő fehér szőrgombóc még épp csak megszökött a gonoszok kísérleti laborjából, és az őt gondjaiba vevő, apátlan kínai kislány is csak most kezdett bele szívszaggató hegedűszólójába, amikor egy ormótlan McDonald’s-plakát tolakszik a képbe. Pedig ezen a ponton a legtöbb szülő még magánál van, tartja magát, később tán észre se vennénk az ilyesmit, de itt – a hetedik percnél járhatunk – valamelyest őrizzük még józan ítélőképességünket, még nem adtuk fel a reménytelen küzdelmet a jetigyerekkel és a gyászoló kislánnyal elkövetett gátlástalan hatáskeltéssel szemben. Igen, amit látunk, az nem más, mint egy Big Mac-plakát vagy annak alig burkolt mása egy kínai házfalon! Ha a film egy bajba jutott Big Mac kalandjait mesélné el egy távoli, dim sumok uralta világban, egy szavunk sem lehetne, de a kínai húsos batyuk csak epizodisták a történetben, így viszont kicsit kiábrándító, bár kétségkívül őszinte a gesztus: hegedáljon csak a kislány, cukiskodjon kedvére a junior korú jeti, a lényeg úgyis a falon van. Ez persze csak amolyan felnőttes kötözködés, hamarosan úgyis minden aggályt maga alá temet az a vállról indítható érzelmi attak, amit a szakirodalom csak úgy ismer, hogy jeti–kislány-barátság. Mindehhez megkapjuk Kína természeti és emberi kéz alkotta nevezetességeit, elvégre kinek a Big Mac menü, kinek a lesani óriás Buddha.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.