John Waters 18 év után ismét filmet készít

  • narancs.hu
  • 2022. október 12.

Mikrofilm

Szex, perverziók és zűrös alakok – a Rózsaszín flamingók rendezője ezúttal sem hazudtolja meg magát.

Úgy fest, a Rózsaszín flamingók, az eredeti Hajlakk és a Kuki rendezője, a mocsok művésze, John Waters nem vonult vissza, csak épp pihent. Legutóbbi, rendezőként jegyzett filmje a 2004-es Szégyen és gyalázat volt; egy olyan nőről szólt, aki egy baleset után teljes átalakuláson megy keresztül, és korábbi visszafogottságát levetve szexfüggővé válik, majd egy underground szexszektához is csatlakozik. Az elmúlt közel két évtizedben Waters inkább színészként volt aktív, egy rakás sorozatban bukkant fel epizódszereplőként önmagát, vagy épp egy pornófüggőt alakítja – játszott például a Feketelistában, a Search Partyban és A káprázatos Mrs. Maiselben is.

Most azonban úgy tűnik, végre rendezőként is visszatér: saját, Liarmouth című, idén megjelent regényét adaptálja vászonra. „A Liarmouth a legőrültebb dolog, amit az elmúlt időben írtam, épp megfelelőnek tűnik tehát ahhoz, hogy filmes karrieremet is újraindítsa. Izgatottan térek vissza a mozibizniszbe, remélhetőleg szerte a világon tébolyult örömöt terjeszthetek majd a kalandvágyó mozilátogatók körében” – nyilatkozta a rendező.

Waters íróként is meglehetősen termékenynek számít: eddig tíz kötete jelent meg, melyek között akad forgatókönyv, kvázi önéletrajz, a szexre koncentráló művészeti könyv, valamint a sokkolásról és a rossz ízlésről szóló értekezés is. A Liarmouth című regénye egy Marsha Sprinkle nevű nőről szól, aki bőröndlopásból és egyéb piti bűncselekményekből él. A készülő filmnek egyelőre sem premieridőpontja, sem terjesztője nincs.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.