Johnny Ramone örököse keresztbe tett a Netflix Ramones-filmjének

  • narancs.hu
  • 2024. december 16.

Mikrofilm

Egymást perelik a banda tagjainak örökösei, hogy kinek van joga elmesélni a zenekar történetét.  

Egy új választottbírósági eljárás miatt veszélybe került a Netflix régóta húzódó Ramones-filmterve – számolt be róla a Variety.

A jogi eljárás értelmében David Freyt eltávolították a Ramones Productions Inc. (RPI) igazgatói posztjáról, ahova további öt évig nem is kerülhet vissza. Az RPI az a cég, amely menedzseli a kultikus rockbanda üzleti ügyeit, egyedüli részvényesei pedig a most eltávolított Frey, valamint Linda Cummings-Ramone, aki nem más, mint a gitáros Johnny Ramone özvegye. A döntés elsősorban utóbbi nagy győzelmét jelentheti, hiszen régóta dúlt vita az özvegy és Frey között egy esetleges életrajzi filmmel kapcsolatban.

Freynek nem ez az első zűrös ügye: korábban egy másik zenekar, a Cheap Trick menedzsereként volt ismert, ám 2013-ban szakított a bandával, és magával vitte a dobos Bun E. Carlost is, akivel együtt többszázezer dollárra perelte a többi három bandatagot elmaradt fellépési és egyéb pénzek miatt.

A Ramones-film ötlete már 2006-ban felmerült, Linda Cummings-Ramone pedig csak úgy ment volna bele a dologba, ha konzultánsként felügyelheti a munkálatokat. Állítása szerint azonban ki akarták őt hagyni a projektből, amikor zöld utat adtak annak, hogy adaptáció készüljön Mickey Leigh I Slept With Joey Ramone (Joey Ramone-nal aludtam) című kötetéből. Mickey Leigh a Ramones 2001-ben elhunyt énekesének, Joey Ramone-nak a bátyja, akivel tizenévesként együtt is zenélt. A jogi hercehurca tehát alapvetően a banda két vezéregyénisége, a gitáros Joey és az énekes Johnny örökösei között zajlik azért, hogy melyik oldalnak van joga elmesélni az együttes történetét.

2021-ben, Joey halálának 20. évfordulóján aztán a Netflix bejelentette, hogy megfilmesítik Mickey Leigh könyvét. Rendezőnek azt a Jason Orleyt szánták, aki elsősorban komédiákról (pl. Jöjj vissza hozzám!), valamint Pete Davidson színészhez fűződő munkakapcsolatáról ismert: rendezte őt A nagybetűs kamaszkor című filmben, Bupkis című komédiájában és három stand-up különkiadásában is. A Ramones-filmet is együtt írták volna, Davidson pedig Joey Ramone-t is eljátszotta volna a tervek szerint. A komikust, akit sokáig csak a farkáról és hódításairól ismertek, ebben a cikkünkben mutattuk be részletesen.

Linda Cummings-Ramone épp azért perelte be idén Freyt és Leigh-t, mert állítása szerint titokban egy nem jóváhagyott és nem engedélyezett Ramones életrajzi filmen dolgoztak az ő megkérdezése nélkül. Ők azonban válaszul visszaperelték, azt állítva, hogy Cummings-Ramone „a Ramones királynőjének” igyekszik beállítani magát. A vita alapvetően arról szólt, milyen film is van készülőben Leigh könyve alapján: a szerző és Frey azt állítják, ők csak egy családi memoárt filmesítenének meg, Cummings-Ramone szerint viszont ez bizony egy Ramones-film lenne, azaz a banda történetét mutatná be – vagy ha nem, akkor kannibalizálná egy igazi Ramones-film ötletét.

A választottbíróság viszont most úgy döntött, hogy jogosak Cummings-Ramone vádjai, miszerint Frey az RPI igazgatójaként „megszegte a gondossági, becsületességi és lojalitási kötelezettségét”, amikor nem terjesztette a Netflix-filmet Cummings-Ramone és/vagy az RPI igazgatótanácsa elé jóváhagyás céljából. Frey azzal védekezett, hogy semmi köze a Netflix-filmhez, ám e-mailek bizonyítják, tudott arról, hogy a projekt során a banda zenéjét is felhasználnák.

A döntés nem jelentené automatikusan azt, hogy nem készülhet film Leigh könyvéből, ám a Netflix valószínűleg ez eddigi formában nem folytatja majd az adaptációt. Így várhatóan tovább kell várnunk arra, hogy minden idők egyik legnagyobb hatású rockbandájáról film készüljön.

A banda feltűnt már Roger Corman 1979-es Rock ’n’ Roll High School című filmjében, 2003-ban pedig dokumentumfilm is készült róluk End of the Century címmel. Az, hogy ekkora balhé lett a filmfeldolgozásból, voltaképpen nagyon is illik a zenekarhoz, amelynek tagjai ugyan a hagyomány szerint mindig felvették a Ramone-nevet, de állandóak voltak közöttük a balhék vagy a tettlegességig fajuló veszekedések – gyakran koncert közben is. Az alapító tagok közül senki sem él már: Joey 2001-ben, Johnny 2004-ben, Dee Dee 2002-ben, a magyar származású Tommy pedig 2014-ben halt meg.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.