Közel húsz év után visel majd újból Pradát az ördög

  • narancs.hu
  • 2024. július 11.

Mikrofilm

A divatmagazinok már közel sem a régiek, Meryl Streep csillaga azonban ugyanolyan fényeesen ragyog – kérdés, ő visszatér-e a folytatásra.

Az Az ördög Pradát visel pontosan olyan, 2000-es évekbeli mozi, mint amilyen a Bajos csajok, vagy épp a Doktor Szöszi volt: hangos közönségsiker remek castinggal és jól idézhető aranyköpésekkel, amire ráadásul még a kritikusok sem húzták a szájukat. A Bajos csajok remake-jét idén mutatták be, a sokadik Doktor Szöszi szintén gőzerővel készül, és immár hivatalos, hogy Az ördög Pradát visel is folytatást kap.

A 2006-os film világszinten 326 millió dollárt hozott; a nagyközönség ebben ismerte meg Emily Bluntot, aki azóta is Hollywood egyik elsőszámú főhősnőjévé vált. A jelmeztervező mellett pedig Meryl Streepnek is Oscar-jelölést hozott, szám szerint a tizennegyediket. Mindentől árulkodóbb azonban, hogy a vígjátékot azóta is állandó rotációban játsszák a tévék, többek között itthon is. A történet egy divatmagazin mindennapjaiba engedett betekintést, ahol teljes kollekciók és karrierek múlnak a Streep alakította főszerkesztő, Miranda Priestly szemöldökfelhúzásain – az ő kegyeiért küzd új asszisztense, Andy (Anne Hathaway) és a régi, Emily (Emily Blunt).

A folytatásra a hírek szerint igyekeznek megnyerni az eredeti forgatókönyvét jegyző Aline Brosh McKennát, aki azóta olyan filmeket jegyzett, mint a 27 idegen igen, az Ébredj velünk, Az igazi kaland vagy a Nálad vagy nálam?; legnagyobb projektje azonban a négy évadon keresztül futó romantikus musicalsorozata, a Crazy Ex-Girlfriend volt, melynek ő volt a showrunnere. Azt egyelőre nem tudni, színészek közül ki tér majd vissza, de a történet Andy helyett ezúttal magára Miranda Priestlyre fókuszál, aki a nyomtatott divatlapok alkonyának idején igyekszik fenntartani karrierjét, és kénytelen szembenézni egykori asszistensével, Emilyvel, aki imár egy nagyhatalmú luxuscég fejeseként dolgozik.

A Variety megjegyzi, hogy nemcsak a nézők tartották meg jó emlékezetükben a filmet, de a színészek is: legutóbb a Színészek Céhének idei díjátadóján álltak együtt a színpadra, Blunt és Hathaway pedig az Actors on Actors beszélgetésén nosztalgiáztak a forgatásról. Ebből többek között kiderült, hogy bár karaktereik ellenfelek voltak, ők remekül kijöttek, Streep viszont method actorhoz illő módon végig karakterben maradt, így nem közösködött velük a színfalak mögött. A filmből, valamint az annak alapját szolgáltató 2003-as, azonos nevű regényből nemrég készült színpadi musicalváltozat, ennek zenéjét maga Elton John szerezte, ősbemutatóját pedig két évvel ezelőtt tartották Chicagóban.

Azt egyelőre szintén nem tudni, a folytatást mozira vagy streamingre érkezik-e majd – ha tippelnünk kellene, egy Disney+-os, 8-10 részes minisorozatra tennénk tétjeinket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."