Locarnóban versenyez Szimler Bálint Fekete pontja

  • narancs.hu
  • 2024. július 10.

Mikrofilm

Egy Berlinből hazaköltözött tízéves fiú története az iskolában. 

Látható a Locarnói Nemzetközi Filmfesztivál idei versenyprogramjában Szimler Bálint filmje, a Fekete pont is – tudósít a 444.

A film egy Berlinből hazaköltözött tízéves fiú, Palkó (Paul Mátis) történetét mutatja be, azt, ahogy rácsodálkozik a magyar iskola mindennapjaira, kultúrájára és az országra. 

A Fekete pont független produkcióban, állami támogatás nélkül készült. A rendező azt nyilatkozta, filmje nagy szakmai összefogásban jöhetett csak létre, rengeteg producer támogatásával, és egy elképesztő stábbal, akik nagyrészt ingyen, vagy nagyon kevés pénzért dolgoztak, mégis belerakták a szívüket-lelküket.”

 

Szimler Bálintnak a Cannes-ban bemutatott Itt vagyok és a Balaton Method után ez az első nagyjátékfilmje. Az operatőr Rév Marcell (Eufória, Idol, A feleségem története), aki már dolgozott Szimlerrel.

A hetvenhetedik Locarnói Nemzetközi Filmfesztivált augusztusban rendezik meg. A Fekete pontot az ottani bemutatkozás után vetítik a hazai mozikban.  

A svájci fesztiválon szerepelt korábban a Ruben Brandt, a gyűjtő, a Könnyű leckék, a Simon Mágus és a Szép napok is. 

A címlapkép forrása a film Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.