Különös taktikával jutott több játékidőhöz Jamie Lee Curtis

  • narancs.hu
  • 2023. február 15.

Mikrofilm

„A lakókocsik nem a barátaid.”

2022 Jamie Lee Curtis éve volt: A Halloween véget érrel elbúcsúzott ikonikus horrorszériájától, a Minden, mindenhol, mindenkorban – ami nemcsak az Oscar legnagyobb esélyese, de az év legjobb filmje is volt – pedig akkorát alakított, hogy megkapta érte első Oscar-jelölését a legjobb női mellékszereplő kategóriában.

A színésznő karrierje egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor debütált a tévében több, kisebb szerepben. Például pincérnőt alakított egy Columbo-epizódban. Egy évvel később viszont már minden idők egyik legemlékezetesebb sikolykirálynőjeként domborított a Halloween – A rémület éjszakájában. A kaszabolós sorozat mellett legismertebb filmjei közé tartozik még A hal neve: Wanda, a My Girl – Az első szerelem, a Halhatatlan szerelem, a True Lies – Két tűz között, a Fészkes fenevadak vagy épp a Nem férek a bőrödbe. Több mint 80 film és sorozat kötődik a nevéhez, azaz elég jól ismeri a hollywoodi álomgyárat. A Santa Barbara Nemzetközi Filmfesztiválon pedig megosztott a közönséggel egy műhelytitkot is. „Ez az én titkom. Ne menj vissza a lakókocsidba. A lakókocsik nem a barátaid” – magyarázta hozzátéve: a Minden, mindenhol, mindenkor producere is megerősítheti, ő bizony soha nem hagyta ott a díszletet, hogy visszavonuljon a többiek elől.

Mint Curtis beismerte,

a 2019-es Tőrbe ejtve című filmben azért kaphatott több játékidőt, mert ahelyett, hogy a lakókocsijában várta volna hogy szólítsák, folyamatosan ott lógott a díszletben.

Végül Rian Johnson író-rendező az utolsó pillanatban több jelenetbe is beletette karakterét, mivel látta rajta hogy mindig elérhető és kéznél van. „Egyszert a Legértékesebb Játékosának hívott a Tőrbe ejtve forgatásakor – amikor megkérdeztem, miért, azt mondta, azért, mert mindig ott voltam a díszletben. Soha nem hagytam el azt. Ennek köszönhetően használt engem a tervezetnél több felvételnél is” – emlékezett vissza a színésznő.

Curtis korábban már bevallotta, hogy a Tőrbe ejtve készítésekor nagyon magányos volt, hiszen egyedül lakott egy massachussettsi hotelben és úgy érezte, teljesen elszigetelődött a stáb többi tagjától. Talán ennek köszönhető, hogy forgatáskor nem kívánt visszavonulni lakókocsijába – de mint láthatjuk, mindezt végül az előnyére fordította. Szintén emiatt a magányélmény miatt nyilatkozta, hogy nem tervez Marvel-filmet forgatni: „Attól tartok, ha csatlakoznék egy Marvel-mozihoz, mindenféle pontokat aggatnának rám és egyedül kellene játszanom valamilyen raktárban” – utalt arra, hogy a látványos képregényfilmek nagy részét zöld háttér előtt rögzítik, a szuperhős külsőt pedig szintén később, számítógéppel generálják. Persze azért hozzátette: ha érdekes szerepet ajánlanának neki, nem mondana nemet. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.