Különös taktikával jutott több játékidőhöz Jamie Lee Curtis

  • narancs.hu
  • 2023. február 15.

Mikrofilm

„A lakókocsik nem a barátaid.”

2022 Jamie Lee Curtis éve volt: A Halloween véget érrel elbúcsúzott ikonikus horrorszériájától, a Minden, mindenhol, mindenkorban – ami nemcsak az Oscar legnagyobb esélyese, de az év legjobb filmje is volt – pedig akkorát alakított, hogy megkapta érte első Oscar-jelölését a legjobb női mellékszereplő kategóriában.

A színésznő karrierje egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor debütált a tévében több, kisebb szerepben. Például pincérnőt alakított egy Columbo-epizódban. Egy évvel később viszont már minden idők egyik legemlékezetesebb sikolykirálynőjeként domborított a Halloween – A rémület éjszakájában. A kaszabolós sorozat mellett legismertebb filmjei közé tartozik még A hal neve: Wanda, a My Girl – Az első szerelem, a Halhatatlan szerelem, a True Lies – Két tűz között, a Fészkes fenevadak vagy épp a Nem férek a bőrödbe. Több mint 80 film és sorozat kötődik a nevéhez, azaz elég jól ismeri a hollywoodi álomgyárat. A Santa Barbara Nemzetközi Filmfesztiválon pedig megosztott a közönséggel egy műhelytitkot is. „Ez az én titkom. Ne menj vissza a lakókocsidba. A lakókocsik nem a barátaid” – magyarázta hozzátéve: a Minden, mindenhol, mindenkor producere is megerősítheti, ő bizony soha nem hagyta ott a díszletet, hogy visszavonuljon a többiek elől.

Mint Curtis beismerte,

a 2019-es Tőrbe ejtve című filmben azért kaphatott több játékidőt, mert ahelyett, hogy a lakókocsijában várta volna hogy szólítsák, folyamatosan ott lógott a díszletben.

Végül Rian Johnson író-rendező az utolsó pillanatban több jelenetbe is beletette karakterét, mivel látta rajta hogy mindig elérhető és kéznél van. „Egyszert a Legértékesebb Játékosának hívott a Tőrbe ejtve forgatásakor – amikor megkérdeztem, miért, azt mondta, azért, mert mindig ott voltam a díszletben. Soha nem hagytam el azt. Ennek köszönhetően használt engem a tervezetnél több felvételnél is” – emlékezett vissza a színésznő.

Curtis korábban már bevallotta, hogy a Tőrbe ejtve készítésekor nagyon magányos volt, hiszen egyedül lakott egy massachussettsi hotelben és úgy érezte, teljesen elszigetelődött a stáb többi tagjától. Talán ennek köszönhető, hogy forgatáskor nem kívánt visszavonulni lakókocsijába – de mint láthatjuk, mindezt végül az előnyére fordította. Szintén emiatt a magányélmény miatt nyilatkozta, hogy nem tervez Marvel-filmet forgatni: „Attól tartok, ha csatlakoznék egy Marvel-mozihoz, mindenféle pontokat aggatnának rám és egyedül kellene játszanom valamilyen raktárban” – utalt arra, hogy a látványos képregényfilmek nagy részét zöld háttér előtt rögzítik, a szuperhős külsőt pedig szintén később, számítógéppel generálják. Persze azért hozzátette: ha érdekes szerepet ajánlanának neki, nem mondana nemet. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.