Különös taktikával jutott több játékidőhöz Jamie Lee Curtis

  • narancs.hu
  • 2023. február 15.

Mikrofilm

„A lakókocsik nem a barátaid.”

2022 Jamie Lee Curtis éve volt: A Halloween véget érrel elbúcsúzott ikonikus horrorszériájától, a Minden, mindenhol, mindenkorban – ami nemcsak az Oscar legnagyobb esélyese, de az év legjobb filmje is volt – pedig akkorát alakított, hogy megkapta érte első Oscar-jelölését a legjobb női mellékszereplő kategóriában.

A színésznő karrierje egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor debütált a tévében több, kisebb szerepben. Például pincérnőt alakított egy Columbo-epizódban. Egy évvel később viszont már minden idők egyik legemlékezetesebb sikolykirálynőjeként domborított a Halloween – A rémület éjszakájában. A kaszabolós sorozat mellett legismertebb filmjei közé tartozik még A hal neve: Wanda, a My Girl – Az első szerelem, a Halhatatlan szerelem, a True Lies – Két tűz között, a Fészkes fenevadak vagy épp a Nem férek a bőrödbe. Több mint 80 film és sorozat kötődik a nevéhez, azaz elég jól ismeri a hollywoodi álomgyárat. A Santa Barbara Nemzetközi Filmfesztiválon pedig megosztott a közönséggel egy műhelytitkot is. „Ez az én titkom. Ne menj vissza a lakókocsidba. A lakókocsik nem a barátaid” – magyarázta hozzátéve: a Minden, mindenhol, mindenkor producere is megerősítheti, ő bizony soha nem hagyta ott a díszletet, hogy visszavonuljon a többiek elől.

Mint Curtis beismerte,

a 2019-es Tőrbe ejtve című filmben azért kaphatott több játékidőt, mert ahelyett, hogy a lakókocsijában várta volna hogy szólítsák, folyamatosan ott lógott a díszletben.

Végül Rian Johnson író-rendező az utolsó pillanatban több jelenetbe is beletette karakterét, mivel látta rajta hogy mindig elérhető és kéznél van. „Egyszert a Legértékesebb Játékosának hívott a Tőrbe ejtve forgatásakor – amikor megkérdeztem, miért, azt mondta, azért, mert mindig ott voltam a díszletben. Soha nem hagytam el azt. Ennek köszönhetően használt engem a tervezetnél több felvételnél is” – emlékezett vissza a színésznő.

Curtis korábban már bevallotta, hogy a Tőrbe ejtve készítésekor nagyon magányos volt, hiszen egyedül lakott egy massachussettsi hotelben és úgy érezte, teljesen elszigetelődött a stáb többi tagjától. Talán ennek köszönhető, hogy forgatáskor nem kívánt visszavonulni lakókocsijába – de mint láthatjuk, mindezt végül az előnyére fordította. Szintén emiatt a magányélmény miatt nyilatkozta, hogy nem tervez Marvel-filmet forgatni: „Attól tartok, ha csatlakoznék egy Marvel-mozihoz, mindenféle pontokat aggatnának rám és egyedül kellene játszanom valamilyen raktárban” – utalt arra, hogy a látványos képregényfilmek nagy részét zöld háttér előtt rögzítik, a szuperhős külsőt pedig szintén később, számítógéppel generálják. Persze azért hozzátette: ha érdekes szerepet ajánlanának neki, nem mondana nemet. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.