Különös taktikával jutott több játékidőhöz Jamie Lee Curtis

  • narancs.hu
  • 2023. február 15.

Mikrofilm

„A lakókocsik nem a barátaid.”

2022 Jamie Lee Curtis éve volt: A Halloween véget érrel elbúcsúzott ikonikus horrorszériájától, a Minden, mindenhol, mindenkorban – ami nemcsak az Oscar legnagyobb esélyese, de az év legjobb filmje is volt – pedig akkorát alakított, hogy megkapta érte első Oscar-jelölését a legjobb női mellékszereplő kategóriában.

A színésznő karrierje egészen 1977-ig nyúlik vissza, ekkor debütált a tévében több, kisebb szerepben. Például pincérnőt alakított egy Columbo-epizódban. Egy évvel később viszont már minden idők egyik legemlékezetesebb sikolykirálynőjeként domborított a Halloween – A rémület éjszakájában. A kaszabolós sorozat mellett legismertebb filmjei közé tartozik még A hal neve: Wanda, a My Girl – Az első szerelem, a Halhatatlan szerelem, a True Lies – Két tűz között, a Fészkes fenevadak vagy épp a Nem férek a bőrödbe. Több mint 80 film és sorozat kötődik a nevéhez, azaz elég jól ismeri a hollywoodi álomgyárat. A Santa Barbara Nemzetközi Filmfesztiválon pedig megosztott a közönséggel egy műhelytitkot is. „Ez az én titkom. Ne menj vissza a lakókocsidba. A lakókocsik nem a barátaid” – magyarázta hozzátéve: a Minden, mindenhol, mindenkor producere is megerősítheti, ő bizony soha nem hagyta ott a díszletet, hogy visszavonuljon a többiek elől.

Mint Curtis beismerte,

a 2019-es Tőrbe ejtve című filmben azért kaphatott több játékidőt, mert ahelyett, hogy a lakókocsijában várta volna hogy szólítsák, folyamatosan ott lógott a díszletben.

Végül Rian Johnson író-rendező az utolsó pillanatban több jelenetbe is beletette karakterét, mivel látta rajta hogy mindig elérhető és kéznél van. „Egyszert a Legértékesebb Játékosának hívott a Tőrbe ejtve forgatásakor – amikor megkérdeztem, miért, azt mondta, azért, mert mindig ott voltam a díszletben. Soha nem hagytam el azt. Ennek köszönhetően használt engem a tervezetnél több felvételnél is” – emlékezett vissza a színésznő.

Curtis korábban már bevallotta, hogy a Tőrbe ejtve készítésekor nagyon magányos volt, hiszen egyedül lakott egy massachussettsi hotelben és úgy érezte, teljesen elszigetelődött a stáb többi tagjától. Talán ennek köszönhető, hogy forgatáskor nem kívánt visszavonulni lakókocsijába – de mint láthatjuk, mindezt végül az előnyére fordította. Szintén emiatt a magányélmény miatt nyilatkozta, hogy nem tervez Marvel-filmet forgatni: „Attól tartok, ha csatlakoznék egy Marvel-mozihoz, mindenféle pontokat aggatnának rám és egyedül kellene játszanom valamilyen raktárban” – utalt arra, hogy a látványos képregényfilmek nagy részét zöld háttér előtt rögzítik, a szuperhős külsőt pedig szintén később, számítógéppel generálják. Persze azért hozzátette: ha érdekes szerepet ajánlanának neki, nem mondana nemet. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.