Tévétorrent

Little Fires Everywhere

Mikrofilm

Míves és fontos, de mégiscsak egy szappanopera. Celeste Ng regényének adaptációja tulajdonképpen szimbólumértékű, szemléletes kontrasztok összefonódása, ami a 90-es évek osztály- és rasszkonfliktusait használja alapanyagul korunk osztály- és rasszkonfliktusainak bemutatásához (természetesen nagyon mai nyelvezettel). Cleveland napsütötte kis kertvárosát, Shaker Heightst felbolydítja, amikor egy bohém fotóművész érkezik a környékre. Mia (Kerry Washington) lepukkant Chevyjével állandóan költözik, és egyedül neveli lányát. Főbérlője a helyi közösség habcsókszínű buzgómócsingja, Elena (Reese Witherspoon), aki mindenben az ellentéte: négy gyereke és unalmas férje van, rendmániás, és hiányzik belőle minden fantázia. Kapcsolatukat vágy és irigység, különböző alá- és fölérendeltségi viszonyok alakítják – talán túl didaktikusan is.

Az egész sorozat így működik: kapunk egy maroknyi statikus, néhány vonással leírható, de plasztikus karaktert, akik különböző konstellációkban csapnak össze nagyon szemléletes rassz- és osztálytörésvonalaktól szabdalt ügyek mentén. Nem fejlődnek, de ütközéseik során kibontakozik múltjuk, és a szappanoperába illő, erősen melo­drámai fordulatok éberen tartják a nézőt. A hangnem és a témák (anyaság, háztartás, nemi szerepek) erősen emlékeztetnek Todd Haynes 30-as, 40-es évek női filmjeit szubverzíven újragondoló melodrámáira. Minden dramaturgiai gyújtópont pontosan ki van számítva, mindegyik a néző okítására és érzékenyítésére van tervezve, épp ezért a meglepetés ereje is elvész.

Magyar felirat: marcoverde & elsys

 

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.