Film

Little Woods

  • 2020. július 4.

Mikrofilm

Ha az elhalt nevelőanyánk házát, továbbá bennünket utáló húgunk életét megmentendő, a kábítószer-kereskedésbe minden előzetes megjavulási törekvésünk ellenére visszacsúszott dílerek vagyunk, akkor a cuccot és az összegyűjtött pénzt is tartalmazó táskát lehetőleg ne a szétesett húg illegálisan birtokolt, bezárhatatlan, viszont elvontatás előtt álló lakókocsijába rejtsük el, rögtön az ajtóval szemben lévő szekrénybe, szemmagasságban. Fontos tanulsága ez Nia DaCosta bemutatkozó, mégis minden eredetiséget nélkülöző filmjének.

Amely műfaját tekintve posztwestern, indiánok, párbajhősök és igazságtevő magányos lovasok nélküli élet-halál harc, amelyben azért néznek maguk elé a törvényen kívül rekedt hősök (akik, mielőtt meghozzák a nehéz döntést, az ivóban, naná, csak azért nem sercintenek egy hegyeset), mert nők. De az is lehet, hogy a film műfaja thriller: van benne suspense, határidő-dramaturgia, erőszak. Vagy talán filmdráma, amelynek hősei saját múltjukkal birkóznak, hiába nyitva új lapot egy jobb, tisztább élet felé törekedve, kiszolgáltatott szociális helyzetük visszahúzza őket a majdnem vagy egészen bűnözői létezésbe. A film műfaja leg­inkább mégis: ló. Állatorvosi. Annyi benne az említett (s nem említett) műfajokra jellemző fordulat, figura, párbeszéd, hogy az igyekvő színészi alakítások dacára nehéz nem kliségyűjteménynek látni a terméket, s annyi a hendikep, hogy azt már nem lehet komolyan venni. Nagyon valóságosnak akar látszani minden, de csak ez a látszani akarás látszik.

Elérhető az HBO-n

 

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.