Magyar filmben tér vissza Kevin Spacey

  • narancs.hu
  • 2022. május 12.

Mikrofilm

Egy tatárjárásról szóló filmben játszaná a főgonosz bíborost. 

Ennyi, Kevin Spacey pályája véget ért: 126 dollárt csinált a kasszáknál az utolsó filmje – írtuk 2018-ban, amikor bemutatták a színész utolsó, még zaklatási botrányát megelőzően készült filmjét, a Billionaire Boys Clubot.

A MeToo-mozgalomba az egyik leglátványosabb módon belebukott színész azóta inkább csak az olyan fura performanszaival hallatot magáról, mint amikor egy kihasznált, majd cserbenhagyott bokszolóról szóló verset szavalt a Római Nemzeti Múzeumban; vagy amikor bizarr karácsonyi videókkal borzolta a kedélyeket. Később Franco Nero nyújtott neki segítő kezet, aki egy cameo-szerepet ajánlott neki kis költségvetésű olasz független filmjében – ezt azonban még mindig nem nevezhetjük hatalmas visszatérésnek. Ugyan főszerepet játszott Michael Hoffmann (Szép kis nap, Dől a moné) Gore Vidalról szóló életrajzi filmjében, botránya után a Netflix úgy döntött, inkább be sem mutatja a mozit.

A két Oscar-díjas bukott színésznek végül úgy néz ki, Magyarország nyújt segítő kezet: főszerepet kapott Soós Péter 1,26 milliárd forintos támogatásban részesült 1242 – A nyugat kapujában című, a tatárjárásról szóló magyar-mongol kalandfilmjében.

A 24.hu szerint Spaceynek már aláírt szerződése van, amely alapján a főgonoszt, egy itáliai bíborost alakítja majd – mellette pedig olyan egyéb, egykor nagy névnek számító színészek is feltűnnek, mint Christopher Lambert, Eric Roberts vagy Terence Stamp. A film vágója az Oscar-jelölt Kant Pan (Síró játék – The Crying Game) lesz, de részt vesz a munkákban az a Greg Powell is, aki olyan hollywoodi blockbusterek akciójeleneteiért felelt, mint a James Bond-, Mission Impossible-, vagy Halálos iramban-filmek.

A hír kipattanása után az Indiewire már úgy fogalmazott: Kevin Spacey visszatér Hollywoodba, amely egyelőre barokkos túlzásnak tűnik, tekintve hogy magyar filmek inkább csak akkor jutnak el Amerikáig, ha az Oscar-nevezés miatt minimális vásznon kötelező bemutatni az indított mozit. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.