Magyar filmben tér vissza Kevin Spacey

  • narancs.hu
  • 2022. május 12.

Mikrofilm

Egy tatárjárásról szóló filmben játszaná a főgonosz bíborost. 

Ennyi, Kevin Spacey pályája véget ért: 126 dollárt csinált a kasszáknál az utolsó filmje – írtuk 2018-ban, amikor bemutatták a színész utolsó, még zaklatási botrányát megelőzően készült filmjét, a Billionaire Boys Clubot.

A MeToo-mozgalomba az egyik leglátványosabb módon belebukott színész azóta inkább csak az olyan fura performanszaival hallatot magáról, mint amikor egy kihasznált, majd cserbenhagyott bokszolóról szóló verset szavalt a Római Nemzeti Múzeumban; vagy amikor bizarr karácsonyi videókkal borzolta a kedélyeket. Később Franco Nero nyújtott neki segítő kezet, aki egy cameo-szerepet ajánlott neki kis költségvetésű olasz független filmjében – ezt azonban még mindig nem nevezhetjük hatalmas visszatérésnek. Ugyan főszerepet játszott Michael Hoffmann (Szép kis nap, Dől a moné) Gore Vidalról szóló életrajzi filmjében, botránya után a Netflix úgy döntött, inkább be sem mutatja a mozit.

A két Oscar-díjas bukott színésznek végül úgy néz ki, Magyarország nyújt segítő kezet: főszerepet kapott Soós Péter 1,26 milliárd forintos támogatásban részesült 1242 – A nyugat kapujában című, a tatárjárásról szóló magyar-mongol kalandfilmjében.

A 24.hu szerint Spaceynek már aláírt szerződése van, amely alapján a főgonoszt, egy itáliai bíborost alakítja majd – mellette pedig olyan egyéb, egykor nagy névnek számító színészek is feltűnnek, mint Christopher Lambert, Eric Roberts vagy Terence Stamp. A film vágója az Oscar-jelölt Kant Pan (Síró játék – The Crying Game) lesz, de részt vesz a munkákban az a Greg Powell is, aki olyan hollywoodi blockbusterek akciójeleneteiért felelt, mint a James Bond-, Mission Impossible-, vagy Halálos iramban-filmek.

A hír kipattanása után az Indiewire már úgy fogalmazott: Kevin Spacey visszatér Hollywoodba, amely egyelőre barokkos túlzásnak tűnik, tekintve hogy magyar filmek inkább csak akkor jutnak el Amerikáig, ha az Oscar-nevezés miatt minimális vásznon kötelező bemutatni az indított mozit. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

Majd én!

A jelenleg legtámogatottabb politikai párt, a Tisza előválasztásának első fordulóján kívül a Fidesz-kongresszus időpontja, illetve a kormánypárti jelöltek létezése körüli múlt heti ún. kommunikációs zavar keltett mérsékelt érdeklődést a honi közéletben.

„Legalább két generáció kell”

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.

A 11 cigánytörvény

A magyar jogalkotás az elmúlt évtizedekben különös képet rajzolt a társadalomról. A törvények, amelyekről azt hittük, hogy semlegesek, valójában arcvonalakat húztak. A szabad iskolaválasztás, a befagyasztott családi pótlék, a közmunka, a csok, a tankötelezettség csökkentése – papíron mind általános szabály, a gyakorlatban azonban osztályt és rasszt különít el. Ezek a rendelkezések nem a szó klasszikus értelmében „cigánytörvények”, hatásukban, működésükben, következményeikben mégis azok.

„Hadd legyen már véleményem!”

Háromgyermekes anya, legidősebb lánya középsúlyos értelmi fogyatékos. Rendőr férjét, aki másodállásban is dolgozik, alig látja. Az állam magára hagyta őket – ahogyan a sorstársait is. Felszólalt Magyar Péter országjárása során, s a pártelnök segítséget ígért.

A választókban bízva

Párttámogatás nélkül, főleg a saját korábbi teljesítményükre alapozva indulnak újra a budapesti ellenzéki országgyűlési képviselők az egyéni választókerületükben. Vannak állítólag rejtélyes üzenetszerűségek, biztató mérések és határozott támogatási ígéretek is.