Magyar filmben tér vissza Kevin Spacey

  • narancs.hu
  • 2022. május 12.

Mikrofilm

Egy tatárjárásról szóló filmben játszaná a főgonosz bíborost. 

Ennyi, Kevin Spacey pályája véget ért: 126 dollárt csinált a kasszáknál az utolsó filmje – írtuk 2018-ban, amikor bemutatták a színész utolsó, még zaklatási botrányát megelőzően készült filmjét, a Billionaire Boys Clubot.

A MeToo-mozgalomba az egyik leglátványosabb módon belebukott színész azóta inkább csak az olyan fura performanszaival hallatot magáról, mint amikor egy kihasznált, majd cserbenhagyott bokszolóról szóló verset szavalt a Római Nemzeti Múzeumban; vagy amikor bizarr karácsonyi videókkal borzolta a kedélyeket. Később Franco Nero nyújtott neki segítő kezet, aki egy cameo-szerepet ajánlott neki kis költségvetésű olasz független filmjében – ezt azonban még mindig nem nevezhetjük hatalmas visszatérésnek. Ugyan főszerepet játszott Michael Hoffmann (Szép kis nap, Dől a moné) Gore Vidalról szóló életrajzi filmjében, botránya után a Netflix úgy döntött, inkább be sem mutatja a mozit.

A két Oscar-díjas bukott színésznek végül úgy néz ki, Magyarország nyújt segítő kezet: főszerepet kapott Soós Péter 1,26 milliárd forintos támogatásban részesült 1242 – A nyugat kapujában című, a tatárjárásról szóló magyar-mongol kalandfilmjében.

A 24.hu szerint Spaceynek már aláírt szerződése van, amely alapján a főgonoszt, egy itáliai bíborost alakítja majd – mellette pedig olyan egyéb, egykor nagy névnek számító színészek is feltűnnek, mint Christopher Lambert, Eric Roberts vagy Terence Stamp. A film vágója az Oscar-jelölt Kant Pan (Síró játék – The Crying Game) lesz, de részt vesz a munkákban az a Greg Powell is, aki olyan hollywoodi blockbusterek akciójeleneteiért felelt, mint a James Bond-, Mission Impossible-, vagy Halálos iramban-filmek.

A hír kipattanása után az Indiewire már úgy fogalmazott: Kevin Spacey visszatér Hollywoodba, amely egyelőre barokkos túlzásnak tűnik, tekintve hogy magyar filmek inkább csak akkor jutnak el Amerikáig, ha az Oscar-nevezés miatt minimális vásznon kötelező bemutatni az indított mozit. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.