Marlon Brando rákérdezett Michael Jacksonnál, hogy molesztált-e gyerekeket

  • B.P.M
  • 2019. augusztus 31.

Mikrofilm

„Félt attól, hogy válaszoljon nekem” – mondta a színész még a kilencvenes években egy minap napvilágot látott ügyészségi dokumentum szerint.

Érdekes beszélgetést szellőztetett meg a Variety: állítólag Marlon Brando a 90-es években rákérdezett Michael Jacksonnál, hogy molesztált-e gyermekeket. Mindez az énekes 1994-es eljárása során történt, ugyanis az ügyben érintett ügyészek kihallgatták a színészt is.

„Megkérdeztem tőle, hogy szűz-e még. Csak nevetett és kuncogott” – mondta Brando, majd hozzátette, Jackson kényelmetlenül érezte magát, amikor az „f-world” („ef betűs szó” – a szerk.) elhangzott. „Túlságosan zavarban volt ahhoz, hogy nyíltan beszéljen a szexuális éltéről” – tette hozzá a színész.

Marlon nem hagyta ennyiben, és rákérdezett az akkor gyermekmolesztálással vádolt popsztárnál, hogy igazak-e a vádak, ami miatt Jackson sírni kezdett, és annyit felelt: „Gyűlölöm az apámat.”

„Ebből nem nehéz arra következtetni, hogy valóban zaklathatott gyerekeket. Úgy éreztem, hogy kerülte a témát, félt attól, hogy válaszoljon a kérdésre” – szögezte le Brando.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.