Michael Douglas lesz Reagan, Christoph Waltz pedig Gorbacsov

Mikrofilm

Jövőre várható a két szuperhatalom vezetőjének reykjavíki találkozójáról szóló minisorozat.

A Paramount stúdió minisorozatot készít Reagan elnök egykori fegyverzetellenőrzési igazgatójának és tanácsadójának, Ken Adelmannak a Reagan at Reykjavik: Forty-Eight Hours That Ended the Cold War című könyvéből. A műsor központjában az amerikai elnök és a szovjet vezető 1986-os, Reykjavíkban történt találkozója áll majd. A csúcstalálkozó eredetileg arra szolgált volna, hogy alapot teremtsen a további megbeszéléseknek – végül az eseményen nem született megegyezés a nukleáris fegyverek korlátozásáról, kevesebb mint egy év múlva viszont aláírták az INF-szerződést, ami a közepes hatótávolságú rakéták felszámolásáról szólt.

Az amerikai elnököt Michael Douglas játssza majd, aki épp a Netflix A Kominsky-módszer című komédiájában szerepel. A Gorbacsov bőrébe bújó Christoph Waltz legutóbb a kevesebb mint egy év alatt elhasaló streamingplatform, a Quibi drámájában, a Most Dangerous Game-ben tűnt fel, legközelebb Wes Anderson The French Dispatchében lesz látható, valamint az új James Bondban. Egyszer várhatóan ezeket is bemutatják.

A két színész összesen négy Oscarral rendelkezik – Douglas színészként (Tőzsdecápák) és producerként (Száll a kakukk fészkére) is nyert, Chrisoph Waltz kettő színészi díjat zsebelt be (Becstelen brigantyk; Django elszabadul). A rendező a számos Kártyavár-epizódot, Madonna-klippet, na meg két Árnyalat mamipornó-adaptáció rendező James Foley lesz.

A minisorozat jövőre várható, egyelőre még nem tudni, ki veszi meg a forgalmazási jogokat. De nem nagyon lőhetünk mellé ha azt tippeljük, egy streamingplatformon köt majd ki a projekt.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.