Michael Douglas lesz Reagan, Christoph Waltz pedig Gorbacsov

Mikrofilm

Jövőre várható a két szuperhatalom vezetőjének reykjavíki találkozójáról szóló minisorozat.

A Paramount stúdió minisorozatot készít Reagan elnök egykori fegyverzetellenőrzési igazgatójának és tanácsadójának, Ken Adelmannak a Reagan at Reykjavik: Forty-Eight Hours That Ended the Cold War című könyvéből. A műsor központjában az amerikai elnök és a szovjet vezető 1986-os, Reykjavíkban történt találkozója áll majd. A csúcstalálkozó eredetileg arra szolgált volna, hogy alapot teremtsen a további megbeszéléseknek – végül az eseményen nem született megegyezés a nukleáris fegyverek korlátozásáról, kevesebb mint egy év múlva viszont aláírták az INF-szerződést, ami a közepes hatótávolságú rakéták felszámolásáról szólt.

Az amerikai elnököt Michael Douglas játssza majd, aki épp a Netflix A Kominsky-módszer című komédiájában szerepel. A Gorbacsov bőrébe bújó Christoph Waltz legutóbb a kevesebb mint egy év alatt elhasaló streamingplatform, a Quibi drámájában, a Most Dangerous Game-ben tűnt fel, legközelebb Wes Anderson The French Dispatchében lesz látható, valamint az új James Bondban. Egyszer várhatóan ezeket is bemutatják.

A két színész összesen négy Oscarral rendelkezik – Douglas színészként (Tőzsdecápák) és producerként (Száll a kakukk fészkére) is nyert, Chrisoph Waltz kettő színészi díjat zsebelt be (Becstelen brigantyk; Django elszabadul). A rendező a számos Kártyavár-epizódot, Madonna-klippet, na meg két Árnyalat mamipornó-adaptáció rendező James Foley lesz.

A minisorozat jövőre várható, egyelőre még nem tudni, ki veszi meg a forgalmazási jogokat. De nem nagyon lőhetünk mellé ha azt tippeljük, egy streamingplatformon köt majd ki a projekt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.