Tévésorozat

Egy szappanopera, ami magát felvilágosult Batman-olvasatnak álcázza

Mikrofilm

A Batwoman kétféle szempontból is igen tipikus alkotás.

Egyfelől jól illeszkedik az egyik oszlopos producer, a szappanoperai regiszterre igen érzékeny Greg Berlanti életművébe (pl. Dawson és a haverok, Riverdale, Chilling Adventures of Sabrina, Kszi, Simon), másfelől pedig jól idomul a DC univerzum szintén szappanoperába hajló darabjaihoz. A kettő persze nem független egymástól, hiszen Berlanti jelentősen hozzájárult a CW csatorna Arrowverse univerzumának bővítéséhez – a Batwoman pedig épp ezen univerzum legfrissebb hajtása.

Bár a sorozat erősen igyekszik, hogy magát felvilágosult Batman-olvasatnak álcázza, hamar kiderül, hogy A zöld íjászhoz hasonlóan egy külsejét tekintve sötét és cool, de lelke mélyén érzékeny darabbal van dolgunk. Az akciók és a kosztümök csak rövid ideig leplezik a tényt, hogy valójában egy szappanoperát nézünk: az ellenállhatatlan Kate Kane (Ruby Rose paradox módon karizmatikus, de színészileg kevéssé lehengerlő alakításában) Bruce Wayne/Batman félárva unokatestvére, aki nemrég szakított a katonai akadémián megismert szerelmével, most visszatér Gothambe.

false

 

Fotó: HBO

A maszkos igaz­ság­osztó titokzatos módon eltűnt a városból, és Kate úgy érzi, át kell vennie a helyét. Sokat ki lehetne hozni abból a politikailag telített helyzetből, hogy az önbíráskodó szerepét egy Crows nevű magánrendőri különítmény vette át (tehát egy állami ellenőrzés alól kiszabadult zsoldos seregé a legitim erőszak kizárólagos joga), de Berlanti és csapata nem sokat töri a buksiját ilyen bonyolult dolgokon. Sokkal élvezetesebb nézni, ahogy a könnyen fogyasztható feminizmus jegyében Ruby Rose fenéken billent néhány rosszfiút és elcsábít egy-két pultoslányt.

A dráma már jobban megfekszi a színészgárda gyomrát (egyedül a Kate apját alakító Dougray Scottra nem lehet panasz), de ezt még időben felismerik az alkotók, és nem engedik, hogy a sorozat túl komolyan vegye magát. A teátrális testvérviszály és Kate teátrális belső vívódása mind kissé önironikusak maradnak. Ez pedig a nézők szórakozását is megmenti.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Múzeum Hatvanpusztán

Egy-két ezer ember tüntetett Hatvanpusztán szombat délután. A rendszert biztosan nem döntik meg ezzel, de legalább szívtak egy kis friss levegőt. De mennyi legyen a belépő a jövőre megnyitó Korrupció Múzeumba?

Az Amerika–EU-vámalku tovább nyomhatja a magyar gazdaságot

Noha sikerült megfelezni az EU-t fenyegető amerikai vám mértékét, a 15 százalékos általános teher meglehetősen súlyos csapást mérhet az európai gazdaságokra, így a magyarra is. A magyar kormány szerint Orbán Viktor persze jobb megállapodást kötött volna, de a megegyezés az orosz gázimportra is hatással lehet. 

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.