Nemes Jeles nem, Lars von Trier visszatérhet Cannes-ba

  • narancs.hu
  • 2018. április 20.

Mikrofilm

Versenyen kívül mutatják be a dán rendező új filmjét.

Némileg meglepő módon a Saul fiát rendező Nemes Jeles László új filmje, a Sunset nem lesz ott a cannes-i filmfesztiválon. Ez azért meglepő hír, mert a 2015-ös mustrán Nemes Jeles elsőfilmes rendezőként kapta meg a nagydíjat (később az Oscar-díjat is megkapta), és ilyen bombasztikus siker után a fesztivál ritkán szokta elengedni egy általa „felfedezett” rendező kezét.

Viszont ott lesz Cannes-ban Lars von Trier új horrorjával, A ház, amit Jack épített-tel. Igaz, versenyen kívül vetítik majd a filmet. Emlékszünk rá: a dán rendezőt 2011-ben nyilvánították persona non gratának, miután Hitlerrel poénkodott egy sajtótájékoztatón.

A cannes-i szervezők ezúttal biztosra mentek: a versenyen kívül vetített filmeknek nincs sajtótájékoztatója.

Egyébiránt Lars von Trier mostanában így néz ki (a videón a koppenhágai egyetem egyik professzora diskurál a mesterrel).

Ezek után nyilván senkit nem lep majd meg, ha a film nagyon para lesz.

Az első teaser sem túl megnyugtató, és itt most nem a vérre gondolok, hanem a kezekre és a tekintetre.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.