Film

Nevem: Thomas

  • Szabó Ádám
  • 2018. november 11.

Mikrofilm

Teljesen mindegy, miről is szól ez a film, a legfőbb attrakció úgyis az, hogy ez Terence Hill szerelemprojektje, amit Bud Spencer emlékének ajánl. A kertévék karácsonyi műsorsávjának királya, hihetnénk, pontosan tisztában van azzal, mit várnak tőle: megmosolyogtató pofonokat, csibészes mosolyt és azt a távolba meredő kék szempárt – s hogy mindebbe Bud hiányában némi melankólia vegyüljön. Amikor ilyen irányvonalak mentén működik a film, nincs is vele probléma.

Csakhogy a Nevem: Thomas több akar lenni, mint ami. Mintha az Ördög jobb és bal keze a film felénél gondolna egyet, és úgy döntene, hogy ő lesz a Dollár-trilógia. Így válik együgyűből nevetségessé a sztori a titokzatos idegenről, aki a világ legnyugodtabb olasz kisvárosából még nagyobb nyugalomra vágyva elindul motorjával Spanyolországba. Útközben találkozik Luciával, akinek dramaturgiai célja egyszerre megutáltatni magát a nézőkkel és az ujja köré csavarni Thomast: pénzt lop idegenektől, elköti a férfi motorját, felgyújt egy szállodát, és minden étkezést műbalhéval zár. Persze ő is a saját démonaival viaskodik, csakúgy, mint Thomas – ezeknek a démonoknak a mibenléte adná a film érzelmi hajtóerejét.

Hill rendezői kelléktára nem túl nagy, de mindent kitesz az asztalra: van távolba meredés, a boldog békeidőket idéző kocsmai verekedés, sőt, 2018-ban láthatunk még a moziban serpenyővel kupán vágott embereket is. Az üzenet azért eljut hozzánk: a film végére mi is baromira hiányolni kezdjük Bud Spencert, aki kevésbé művészien, de baromi őszintén néha Hillt is felpofozta.

Forgalmazza a Romis Mozi

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.