Film

Nevem: Thomas

  • Szabó Ádám
  • 2018. november 11.

Mikrofilm

Teljesen mindegy, miről is szól ez a film, a legfőbb attrakció úgyis az, hogy ez Terence Hill szerelemprojektje, amit Bud Spencer emlékének ajánl. A kertévék karácsonyi műsorsávjának királya, hihetnénk, pontosan tisztában van azzal, mit várnak tőle: megmosolyogtató pofonokat, csibészes mosolyt és azt a távolba meredő kék szempárt – s hogy mindebbe Bud hiányában némi melankólia vegyüljön. Amikor ilyen irányvonalak mentén működik a film, nincs is vele probléma.

Csakhogy a Nevem: Thomas több akar lenni, mint ami. Mintha az Ördög jobb és bal keze a film felénél gondolna egyet, és úgy döntene, hogy ő lesz a Dollár-trilógia. Így válik együgyűből nevetségessé a sztori a titokzatos idegenről, aki a világ legnyugodtabb olasz kisvárosából még nagyobb nyugalomra vágyva elindul motorjával Spanyolországba. Útközben találkozik Luciával, akinek dramaturgiai célja egyszerre megutáltatni magát a nézőkkel és az ujja köré csavarni Thomast: pénzt lop idegenektől, elköti a férfi motorját, felgyújt egy szállodát, és minden étkezést műbalhéval zár. Persze ő is a saját démonaival viaskodik, csakúgy, mint Thomas – ezeknek a démonoknak a mibenléte adná a film érzelmi hajtóerejét.

Hill rendezői kelléktára nem túl nagy, de mindent kitesz az asztalra: van távolba meredés, a boldog békeidőket idéző kocsmai verekedés, sőt, 2018-ban láthatunk még a moziban serpenyővel kupán vágott embereket is. Az üzenet azért eljut hozzánk: a film végére mi is baromira hiányolni kezdjük Bud Spencert, aki kevésbé művészien, de baromi őszintén néha Hillt is felpofozta.

Forgalmazza a Romis Mozi

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.