Film

Nevem: Thomas

  • Szabó Ádám
  • 2018. november 11.

Mikrofilm

Teljesen mindegy, miről is szól ez a film, a legfőbb attrakció úgyis az, hogy ez Terence Hill szerelemprojektje, amit Bud Spencer emlékének ajánl. A kertévék karácsonyi műsorsávjának királya, hihetnénk, pontosan tisztában van azzal, mit várnak tőle: megmosolyogtató pofonokat, csibészes mosolyt és azt a távolba meredő kék szempárt – s hogy mindebbe Bud hiányában némi melankólia vegyüljön. Amikor ilyen irányvonalak mentén működik a film, nincs is vele probléma.

Csakhogy a Nevem: Thomas több akar lenni, mint ami. Mintha az Ördög jobb és bal keze a film felénél gondolna egyet, és úgy döntene, hogy ő lesz a Dollár-trilógia. Így válik együgyűből nevetségessé a sztori a titokzatos idegenről, aki a világ legnyugodtabb olasz kisvárosából még nagyobb nyugalomra vágyva elindul motorjával Spanyolországba. Útközben találkozik Luciával, akinek dramaturgiai célja egyszerre megutáltatni magát a nézőkkel és az ujja köré csavarni Thomast: pénzt lop idegenektől, elköti a férfi motorját, felgyújt egy szállodát, és minden étkezést műbalhéval zár. Persze ő is a saját démonaival viaskodik, csakúgy, mint Thomas – ezeknek a démonoknak a mibenléte adná a film érzelmi hajtóerejét.

Hill rendezői kelléktára nem túl nagy, de mindent kitesz az asztalra: van távolba meredés, a boldog békeidőket idéző kocsmai verekedés, sőt, 2018-ban láthatunk még a moziban serpenyővel kupán vágott embereket is. Az üzenet azért eljut hozzánk: a film végére mi is baromira hiányolni kezdjük Bud Spencert, aki kevésbé művészien, de baromi őszintén néha Hillt is felpofozta.

Forgalmazza a Romis Mozi

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.