Film

Ahol a pucér női test is merő dekoráció

Pajzán kíváncsiság

  • 2019. augusztus 4.

Mikrofilm

A film szólhatna a női alávetettségtől való megszabadulásról.

A vágyott férfi helyett annak jómódú barátjához kényszerített ifjú polgárlány azért is szíve választottjának karjai­ban talál rá a szerelmi beteljesülésre.

A nem is oly titkos szerető tapasztalt nőfaló, nemcsak boldoggá teszi, de különféle illetlen pózokban le is fényképezi sűrűn váltogatott partnereit. Hősnőnk kifejezetten ambicionálja, hogy modellje legyen ezeknek a kor mércéje szerint pornográf fotóknak.

Szólhatna a film a férfi-alávetettségről: a gazdag és jámbor férj nem csak eltűri e viszonyt (rezzenéstelenül vállalva annak fiúgyerekként materializálódó gyümölcsét), de már az is boldogsággal tölti el, ha kihallgathatja a nyögdécseléseket, melyeket a tőle mindvégig megtagadott kéj kivált.

false

 

Fotó: Vertigo Média

A kéj, a nemiség erejéről is szólhatna a film. Hisz a nagytermészetű szeretőtől roppant pajzán dolgokat lehet tanulni: pl. hogy örömet szerezni, ki gondolná, még hátulról is lehet (na, azért nem úgy), sőt önkezűleg!

Ám a film készítői nem tudták, mit akarnak. Az emancipációs szál éppoly vértelen, mint az erotikus. A fotózás, mint a művészlét allegóriája, nem működik. Ráadásul elébe kell olvasni a filmnek, hogy némi fogalmunk legyen róla, kik is a megidézett, moderált polgárok: a francia művészeti élet egykor ismert alakjai, akadémikus költők és sikeres írók.

Műveikről azonban nem esik szó, világképüket sem ismerjük meg: a főszereplők nem ők – hanem a tapéta. Meg a falon aláomló borostyán. A (múlt) századforduló esztétikus közege. Ahol a pucér női test is merő dekoráció.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.