Film

Ahol a pucér női test is merő dekoráció

Pajzán kíváncsiság

  • 2019. augusztus 4.

Mikrofilm

A film szólhatna a női alávetettségtől való megszabadulásról.

A vágyott férfi helyett annak jómódú barátjához kényszerített ifjú polgárlány azért is szíve választottjának karjai­ban talál rá a szerelmi beteljesülésre.

A nem is oly titkos szerető tapasztalt nőfaló, nemcsak boldoggá teszi, de különféle illetlen pózokban le is fényképezi sűrűn váltogatott partnereit. Hősnőnk kifejezetten ambicionálja, hogy modellje legyen ezeknek a kor mércéje szerint pornográf fotóknak.

Szólhatna a film a férfi-alávetettségről: a gazdag és jámbor férj nem csak eltűri e viszonyt (rezzenéstelenül vállalva annak fiúgyerekként materializálódó gyümölcsét), de már az is boldogsággal tölti el, ha kihallgathatja a nyögdécseléseket, melyeket a tőle mindvégig megtagadott kéj kivált.

false

 

Fotó: Vertigo Média

A kéj, a nemiség erejéről is szólhatna a film. Hisz a nagytermészetű szeretőtől roppant pajzán dolgokat lehet tanulni: pl. hogy örömet szerezni, ki gondolná, még hátulról is lehet (na, azért nem úgy), sőt önkezűleg!

Ám a film készítői nem tudták, mit akarnak. Az emancipációs szál éppoly vértelen, mint az erotikus. A fotózás, mint a művészlét allegóriája, nem működik. Ráadásul elébe kell olvasni a filmnek, hogy némi fogalmunk legyen róla, kik is a megidézett, moderált polgárok: a francia művészeti élet egykor ismert alakjai, akadémikus költők és sikeres írók.

Műveikről azonban nem esik szó, világképüket sem ismerjük meg: a főszereplők nem ők – hanem a tapéta. Meg a falon aláomló borostyán. A (múlt) századforduló esztétikus közege. Ahol a pucér női test is merő dekoráció.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.