Film

Palmer

  • SzSz
  • 2021. február 10.

Mikrofilm

A város egykori sztárfutballistája, Palmer a börtönből szabadulva visszatér szülőhelyére, hogy új életet kezdjen.

A sztori további fordulatai szintén ismerősnek tűnhetnek: összebarátkozik a szomszéd lakókocsi különc kisfiújával, Sammel, akinek őrangyalává is válik, míg a kissrác az ő kapu­drogja lesz a tisztes élet felé.

A Palmert csupán néhány káromkodás, egy részeg numera meg a bunyó után szétfröcsögő pár vércsepp választja el attól, hogy egy érzelmes családi film legyen az elfogadás erejéről. Ám Fi­sher Stevens a tévék délutáni műsorsávja helyett a filmfesztiválok versenyprogramját célozta meg: filmje többnyire szemcsés arcközelikkel, instantkávé-szerű, azonnal oldódó drámaisággal és a vidéki Amerika képeivel operál. Szerencséjére Justin Timberlake – akinek egyetlen Oscar-jelölése a Trollok hipervidám betétdalához fűződik – ezeket is el tudja adni. Karbantartóként alázatosan maszatol az iskolaudvaron, összeszűri a levet a jóravaló tanár nénivel és nemcsak elfogadja, hogy Sam kocsik helyett babákkal játszik és hercegnős pólóban jár, de meg is szereti őt. Palmer azon igyekszik, hogy a múltját maga mögött hagyva olyan legyen, mint a többiek, míg védence útja ennek épp az ellenkezője. Sam maga tisztában van vele, hogy ő más, mint az osztálytársai többsége – ez az, amit a körülötte lévőknek is el kell fogadniuk és meg kell tanulniuk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.