Film

Palmer

  • SzSz
  • 2021. február 10.

Mikrofilm

A város egykori sztárfutballistája, Palmer a börtönből szabadulva visszatér szülőhelyére, hogy új életet kezdjen.

A sztori további fordulatai szintén ismerősnek tűnhetnek: összebarátkozik a szomszéd lakókocsi különc kisfiújával, Sammel, akinek őrangyalává is válik, míg a kissrác az ő kapu­drogja lesz a tisztes élet felé.

A Palmert csupán néhány káromkodás, egy részeg numera meg a bunyó után szétfröcsögő pár vércsepp választja el attól, hogy egy érzelmes családi film legyen az elfogadás erejéről. Ám Fi­sher Stevens a tévék délutáni műsorsávja helyett a filmfesztiválok versenyprogramját célozta meg: filmje többnyire szemcsés arcközelikkel, instantkávé-szerű, azonnal oldódó drámaisággal és a vidéki Amerika képeivel operál. Szerencséjére Justin Timberlake – akinek egyetlen Oscar-jelölése a Trollok hipervidám betétdalához fűződik – ezeket is el tudja adni. Karbantartóként alázatosan maszatol az iskolaudvaron, összeszűri a levet a jóravaló tanár nénivel és nemcsak elfogadja, hogy Sam kocsik helyett babákkal játszik és hercegnős pólóban jár, de meg is szereti őt. Palmer azon igyekszik, hogy a múltját maga mögött hagyva olyan legyen, mint a többiek, míg védence útja ennek épp az ellenkezője. Sam maga tisztában van vele, hogy ő más, mint az osztálytársai többsége – ez az, amit a körülötte lévőknek is el kell fogadniuk és meg kell tanulniuk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.