Rangos díjat nyert el Mundruczó Kornél filmje Velencében

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 13.

Mikrofilm

A Pieces of a Woman executive producere Martin Scorsese.

A Nomadland című dráma nyerte a legjobb filmért járó Arany Oroszlán-díjat a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon – jelentette be a zsűri szombaton. A legjobb színésznőnek járó díjat a brit Vanessa Kirby kapta Mundruczó Kornél Pieces of a Woman című filmjében nyújtott alakításáért.

Chloé Zhao Egyesült Államokban élő, kínai születésű rendező Nomadland című alkotásának főszerepét Frances McDormand amerikai színésznő játssza. A film Jessica Bruder amerikai újságíró 2017-es írása, a Nomadland: Surviving America in the Twenty-First Century alapján készült. Ebben a szerző arról írt, hogy a 2008-2009-es gazdasági válság hatására sok idős amerikai kiábrándult a modern korból és egy nyugodtabb élet reményében nekivágtak a pusztaságoknak.
A Nomadland című film egy a hatvanas éveiben járó özvegyről szól, aki elvesztette megélhetését és úgy dönt, hogy furgonját mobil otthonná alakítva útra kel, hogy átszelje Amerikát. Vándorlása közben alkalmi munkákból tartja fenn magát.

A Cate Blanchett ausztrál színésznő vezette nemzetközi zsűri két Ezüst Oroszlánt osztott ki: az egyiket Michel Franco mexikói rendező New Order című thrillere, a másikat pedig Kuroszava Kijosi japán rendező történelmi drámája, a Wife of a Spy nyerte. Andrej Koncsalovszkij orosz rendező is díjjal a zsebében térhetett haza a szovjet rendszer visszásságait feldolgozó Dear Comrades! című filmjéért.

Az idei fesztivál versenyprogramjába beválogatták Mundruczó Kornél (Fehér isten, Jupiter holdja) magyar-kanadai koprodukcióban készült drámáját, a Pieces of a Womant is Vanessa Kirby, Shia LaBeouf és Ellen Burstyn főszereplésével. Az újszülött gyermekének elvesztését gyászoló nőt megjelenítő Vanessa Kirby alakításával elnyerte a legjobb színésznőnek járó díjat.

Vanessa Kirby brit színésznő a legjobb színésznőnek járó Volpi Kupával a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál díjkiosztóján 2020. szeptember 12-én.

Vanessa Kirby brit színésznő a legjobb színésznőnek járó Volpi Kupával a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál díjkiosztóján 2020. szeptember 12-én.

Fotó: MTI/EPA/ANSA/Ettore Ferrari

A film egy nappal korábban megkapta a 30 fiatal diákból álló zsűri legjobb filmnek járó díját is. A film forgatókönyvét Wéber Kata saját színdarabja alapján írta. Mundruczó Kornél első angol nyelvű külföldi gyártású filmjének executive producere Martin Scorsese. A Pieces of Woman az amerikai-kanadai BRON Studios és a Little Lamb gyártásában, a Creative Wealth Media és a hazai Proton Cinema közreműködésével készült. A film producere Petrányi Viktória (Proton Cinema), a vágást Jancsó Dávid jegyzi.

A legjobb színésznek az olasz Pierfrancesco Favinót ítélték a hetvenes évek Olaszországában játszódó Padrenostróban nyújtott alakításáért. A koronavírus-világjárvány miatt megbénult filmes világban hosszú idő után a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál volt az első nagyobb esemény, amelyet élőben rendeztek meg.

Ennek ellenére az utazási korlátozások miatt kevés hollywoodi híresség érkezett Velencébe. Az eseményt szigorú óvintézkedések mellett rendezték meg, a résztvevők maszkot viseltek és a vetítések közben ügyeltek a megfelelő fizikai távolság megtartására. A világ legrégebbi filmfesztiválját az Oscar-díj egyik előszobájának tekintik. (MTI)

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.