Robert Downey Jr. szerint ő elég jó Vasember volt

  • narancs.hu
  • 2024. január 13.

Mikrofilm

Csak az alakítására nem figyeltek, mivel az egy szuperhőskarakter.

Szuperhőskorszakáról is megemlékezett egy amerikai podcast vendégeként Robert Downey Jr., aki nemrég megkapta a legjobb férfi mellékszereplőnek járó díjat a Golden Globe gáláján az Oppenheimerben nyújtott alakításáért. 

A Telex szemléje szerint az amerikai színész arról beszélt, hogy mihelyt elhagyta a világ megmentésében abszolút sikeres Marvelt, egyszerre kiszolgáltatottnak érezte magát. Szeretettel emlékezett meg a stúdióról, ahol – mint mondta – „életem legjobb alakításai közül nyújtottam néhányat, de a műfaj miatt ez egy kicsit észrevétlen maradt”.

A színész legismertebb szerepe tényleg Tony Stark (Vasember, Bosszúállók). A sorozat első darabja, a 2008-as volt az első igazi kasszasiker.

Ez az időszak 2019-ig tartott. Az utolsó Bosszúállók-filmben Tony Stark meghal, így pedig nehéz lenne folytatni a sorozatot. A Telex emlékeztet, hogy Robert Downey Jr. ezután mintha idegenül mozgott volna másféle fantasztikus világokban, hiszen a Dr. Dolittle című 2020-as filmben nem volt elég jó. 

A színész az idézett interjúban az Oppenheimer rendezőjéről, Christopher Nolanról mint tanárról beszélt, önmagáról pedig mint diákról, aki készen állt a feladat megoldására.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.