Robert Downey Jr. állatokkal beszélő orvosként tér vissza

  • Szabó Ádám
  • 2019. október 16.

Mikrofilm

De úgy tűnik, hogy nem Eddie Murphy a mérce.

Brad Pitthez hasonlóan túl laza ahhoz, hogy nekiálljon kampányolni saját Oscarjáért ,de az nem derogál neki, hogy állatokkal csevegjen egy családi komédiában, Eddig Muprhy után szabadon.

Robert Downey jr.-ra szabályosan ráégett Vasember szerelése; öt éve, a 2014-es A bíró óta nem láttuk más szerepben, és másik ikonikus karaktere, a Sherlock Holmes második felvonása óta is eltelt már nyolc esztendő. Jövő év elején viszont végre új szerepben tűnik fel: ő lesz Dr. Dolittle, az állatok nyélvét értő, az orvos.

A sztori szerint Dr. Dolittle, a felesége halála után, hosszú időre elvonul a világ elől, és

csak szeretett állataival hajlandó beszélni.

Ám amikor a fiatal királyné megbetegszik, felkerekedik, hogy egy misztikus szigeten, szeretett társai segítségével megkeresse a gyógymódot. A filmben feltűnik Antonio Banderas, aki mostanában az Almodóvar-féle Fájdalom és dicsőségért Oscar-jelölésben reménykedik, valamint Michael Sheen és Jim Broadbent.

Fájdalom és dicsőség: Banderas talán még soha nem volt ilyen jó

Fellini 43 éves volt, mikor kijött a filmtörténelem máig leghíresebb művészi önvallomásával - a cím után szokás nyolc és feledik filmjének is nevezni az opust, bár akárhogy számoljuk, sehogy sem jön ki a matek.

Az állatoknakolyan színészek kölcsönzik hangjukat, mint Octavia Spencer, Ralph Fiennes vagy Marion Cotillard, sőt Vasember-Pókember kettős is újra összeállhat, hiszen az utóbbit alakító Tom Holland is szinkronizál.

A filmet a Traffic forgatókönyvéért Oscar nyerő Stephen Gaghan rendezte, akihez direktorként olyan filmek köthetők, mint az Arany, vagy a Sziriána. A Dr. Doolittle hivatalosan az 1962-es Richard Fleischer-film remake-je, akkor a dokit Rex Harrison alakította.

Noha azt a filmet 9 Oscarra jelölték, és kettőt meg is nyert, a kollektív emlékezetben mégsem ez, hanem Eddie Murphy 1998-as komédiája maradt meg, amelynek két folytatása is volt. Downey Jr. filmje az előzetes alapján jóval ambiciózusabbnak tűnik, a poénok helyett a látványra helyezték a hangsúlyt, és láthatóan a pénzt sem sajnálták erre. A filmet az amerikai premier előtt egy nappal, 2020. január 16-án mutatják be a hazai mozik.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.