Film

Szerelemre kattintva

  • 2019. december 7.

Mikrofilm

Mire az ember 50 lesz, annyi bántást, leértékelést, elutasítást feltétlenül összeszed, hogy úgy érezze, ő is megengedheti magának, hogy átlépje azokat a határokat, amelyeket mások átléptek az ő sérelmére. Miért ne léphetne ki a kamasz gyerekeit egyedül nevelő, szó nélkül, és már nem először elhagyott, magányos Claire konszolidált irodalomtanári identitásából, s kezdhetne új viszonyt, s miért ne érvényesíthetné abban saját, vállaltan önző szabályait? Hogy ez a viszony nem valóságos kapcsolódás, csak a kibertérben megvalósuló, de a felszított képzelet önkényeztető játéka miatt a függőségig szenvedélyes érzelmi elköteleződés, sőt kiszolgáltatottság? Legyen – mindaddig, amíg az irányítás az ő kezében van. Ehhez Claire-ből Clarává kell változnia, felvéve az életét romba döntő fiatal lány virtuális alakját, és kiélvezni a – szintén virtuális, mégis új ener­giákat felszabadító – hódítás boldogságát. Nem törődve a fia korú Facebook-partnerrel közösen képzelt szerelem valóságos következményeivel.

Safy Nebbou (Dumas, 2010) komplex, a nézőt a történések valóságos jelentése felől végig termékeny bizonytalanságban tartó filmet készített Camille Laurens bestselleréből. Juliette Binoche nagy érzelmi skálát bejárva, finom reflektáltsággal olyan főhőst formál, akinél sosem lehetünk biztosak, hogy egy magányosságtól menekülő vagy egy ravasz narcisztikus ül-e szemközt a kétségeit tisztázni akaró pszichiáterrel (Nicole Garcia remekül hozza az eset által privát nőként megszólított szakembert). A filmvégi csavar ezért olyan hátborzongató.

Forgalmazza a Hungaricom

 

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.