Film

Szerelemre kattintva

  • 2019. december 7.

Mikrofilm

Mire az ember 50 lesz, annyi bántást, leértékelést, elutasítást feltétlenül összeszed, hogy úgy érezze, ő is megengedheti magának, hogy átlépje azokat a határokat, amelyeket mások átléptek az ő sérelmére. Miért ne léphetne ki a kamasz gyerekeit egyedül nevelő, szó nélkül, és már nem először elhagyott, magányos Claire konszolidált irodalomtanári identitásából, s kezdhetne új viszonyt, s miért ne érvényesíthetné abban saját, vállaltan önző szabályait? Hogy ez a viszony nem valóságos kapcsolódás, csak a kibertérben megvalósuló, de a felszított képzelet önkényeztető játéka miatt a függőségig szenvedélyes érzelmi elköteleződés, sőt kiszolgáltatottság? Legyen – mindaddig, amíg az irányítás az ő kezében van. Ehhez Claire-ből Clarává kell változnia, felvéve az életét romba döntő fiatal lány virtuális alakját, és kiélvezni a – szintén virtuális, mégis új ener­giákat felszabadító – hódítás boldogságát. Nem törődve a fia korú Facebook-partnerrel közösen képzelt szerelem valóságos következményeivel.

Safy Nebbou (Dumas, 2010) komplex, a nézőt a történések valóságos jelentése felől végig termékeny bizonytalanságban tartó filmet készített Camille Laurens bestselleréből. Juliette Binoche nagy érzelmi skálát bejárva, finom reflektáltsággal olyan főhőst formál, akinél sosem lehetünk biztosak, hogy egy magányosságtól menekülő vagy egy ravasz narcisztikus ül-e szemközt a kétségeit tisztázni akaró pszichiáterrel (Nicole Garcia remekül hozza az eset által privát nőként megszólított szakembert). A filmvégi csavar ezért olyan hátborzongató.

Forgalmazza a Hungaricom

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."