Tallinnban lesz Pálfi György Mindörökké című új filmjének világpremierje

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 20.

Mikrofilm

A rég várt film bemutatóját a november 12-én kezdődő Tallinni Fekete Éjszakák Nemzetközi Filmfesztiválon tartják.

Pálfi György új filmje, a Mindörökké Tar Sándor A mi utcánk kötetének, El, valahová című novellája alapján készült. A film az eredeti mű gondolatvilágát felhasználva a nem túl távoli jövő militarizált övezetében, Magyarországon játszódik. A történet szerint Ocsenás egy katonai kórházban lábadozik, amikor a falu fölött szétlőnek egy utasszállító repülőgépet. Ocsenás a kocsmában ismerkedik meg Béressel, majd asszonyával is. Margitka magatehetetlenül létezik, egy kisgyerek értelmi szintjén, külseje azonban arról árulkodik, hogy a lezuhant repülőgép túlélője lehet. A hármójuk között kialakuló furcsa szerelmi háromszög az elkerülhetetlen tragédia felé tart ebben a közegben.

A forgatókönyvet Pálfi György rendező (Hukkle, Taxidermia, Szabadesés, Az Úr hangja) Ruttkay Zsófiával, állandó alkotótársával közösen írta. A főbb szerepekben Polgár Tamás, Érsek-Obádovics Mercédesz, Ubrankovics Júlia, és Menszátor-Héresz Attila látható. A film operatőre Dobos Tamás, a vágó Lemhényi Réka volt.

A Mindörökké premierjét hosszú várakozás előzte meg, hiszen már 2015-ben arról lehetett hallani, hogy a film majdnem készen van. Költségvetési hiány miatt azonban Pálfi György akkor mégsem tudta befejezni a filmet. A tavalyi év során viszont sikerült visszatérnie hozzá, így elkészülhettek a hiányzó jelenetek és az utómunka is.

A Mindörökké független forrásokból, közvetlen állami támogatás nélkül a Pusztai Ferenc vezette KMH Film gyártásában készült, további producer Galambos Zoltán, kooproducerek: Rajna Gábor (Visionteam), Juhász András (Arizona), Juhász Csaba (Front VFY), Pálfi György (Filmax) és Zányi Tamás (Saint Audio Studio).

Pálfi Györgyöt korábban már díjazták Tallinnban: 2006-ban a Taxidermia az észt filmkritikusok díját nyerte el.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.