Tévétorrent

The Morning Show

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 12.

Mikrofilm

Órákkal Amerika legnépszerűbb reggeli műsorának kezdése előtt robban a botrány: a férfi műsorvezetőt szexuális zaklatással vádolják. A csatorna azonnal megkezdi a PR-katasztrófa tűzoltását, a legnagyobb teher azonban a másik, női műsorvezetőn van, aki előremenekül: engedély nélkül jelenti be, hogy műsorvezető társa Amerika legújabb televíziós botrányhősnője lesz – a csatorna pedig belemegy a játékba.

A sorozat pont az a fajta hiúsági projekt, amely alkalmas egy új platform – jelen esetben az Apple strea­mingoldalának – hangos beindítására. Az A listás szereplőgárda mindegyik tagja a csúcson pörög, Jennifer Aniston Alexként megtalálta karrierje poszt-Rachel szerepét, Reese Witherspoon Bradley-je pedig egyszerre tökéletes ellentéte és méltó párja a képernyőn. A show-t legtöbbször mégis Billy Crudup lopja el: a hírrészleg vezetőjeként egyszerre zseniális látnok és tenyérbe mászó manipulátor.

A The Morning Show meglepően bátran kezeli témáját, a #MeeToo-t is, talán itt először nem forró krumpli, amit minél hamarabb tovább kell dobni, hanem egy komplex jelenség, melynek számtalan oldala van. Steve Carell figurája ugyanis nem erőszakolt, hanem szexuális visszaélést követett el: rányomult egyik, a szamárlétrán jóval alatta álló kollégájára. A dolog beleegyezéssel történt ugyan, de a kapcsolat egyértelműen aszimmetrikus volt; minderről a kollégák is tudtak, de semmit nem tettek.
A személyes drámák mellett a sorozat pontosan mutatja meg, hogy a média a #MeeToo-t se kiköpni, se lenyelni nem tudja, de gond nélkül profitál belőle.

Magyar felirat: Anonymus

 

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.