Tévétorrent

The Morning Show

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 12.

Mikrofilm

Órákkal Amerika legnépszerűbb reggeli műsorának kezdése előtt robban a botrány: a férfi műsorvezetőt szexuális zaklatással vádolják. A csatorna azonnal megkezdi a PR-katasztrófa tűzoltását, a legnagyobb teher azonban a másik, női műsorvezetőn van, aki előremenekül: engedély nélkül jelenti be, hogy műsorvezető társa Amerika legújabb televíziós botrányhősnője lesz – a csatorna pedig belemegy a játékba.

A sorozat pont az a fajta hiúsági projekt, amely alkalmas egy új platform – jelen esetben az Apple strea­mingoldalának – hangos beindítására. Az A listás szereplőgárda mindegyik tagja a csúcson pörög, Jennifer Aniston Alexként megtalálta karrierje poszt-Rachel szerepét, Reese Witherspoon Bradley-je pedig egyszerre tökéletes ellentéte és méltó párja a képernyőn. A show-t legtöbbször mégis Billy Crudup lopja el: a hírrészleg vezetőjeként egyszerre zseniális látnok és tenyérbe mászó manipulátor.

A The Morning Show meglepően bátran kezeli témáját, a #MeeToo-t is, talán itt először nem forró krumpli, amit minél hamarabb tovább kell dobni, hanem egy komplex jelenség, melynek számtalan oldala van. Steve Carell figurája ugyanis nem erőszakolt, hanem szexuális visszaélést követett el: rányomult egyik, a szamárlétrán jóval alatta álló kollégájára. A dolog beleegyezéssel történt ugyan, de a kapcsolat egyértelműen aszimmetrikus volt; minderről a kollégák is tudtak, de semmit nem tettek.
A személyes drámák mellett a sorozat pontosan mutatja meg, hogy a média a #MeeToo-t se kiköpni, se lenyelni nem tudja, de gond nélkül profitál belőle.

Magyar felirat: Anonymus

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."