Tévétorrent

The Morning Show

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 12.

Mikrofilm

Órákkal Amerika legnépszerűbb reggeli műsorának kezdése előtt robban a botrány: a férfi műsorvezetőt szexuális zaklatással vádolják. A csatorna azonnal megkezdi a PR-katasztrófa tűzoltását, a legnagyobb teher azonban a másik, női műsorvezetőn van, aki előremenekül: engedély nélkül jelenti be, hogy műsorvezető társa Amerika legújabb televíziós botrányhősnője lesz – a csatorna pedig belemegy a játékba.

A sorozat pont az a fajta hiúsági projekt, amely alkalmas egy új platform – jelen esetben az Apple strea­mingoldalának – hangos beindítására. Az A listás szereplőgárda mindegyik tagja a csúcson pörög, Jennifer Aniston Alexként megtalálta karrierje poszt-Rachel szerepét, Reese Witherspoon Bradley-je pedig egyszerre tökéletes ellentéte és méltó párja a képernyőn. A show-t legtöbbször mégis Billy Crudup lopja el: a hírrészleg vezetőjeként egyszerre zseniális látnok és tenyérbe mászó manipulátor.

A The Morning Show meglepően bátran kezeli témáját, a #MeeToo-t is, talán itt először nem forró krumpli, amit minél hamarabb tovább kell dobni, hanem egy komplex jelenség, melynek számtalan oldala van. Steve Carell figurája ugyanis nem erőszakolt, hanem szexuális visszaélést követett el: rányomult egyik, a szamárlétrán jóval alatta álló kollégájára. A dolog beleegyezéssel történt ugyan, de a kapcsolat egyértelműen aszimmetrikus volt; minderről a kollégák is tudtak, de semmit nem tettek.
A személyes drámák mellett a sorozat pontosan mutatja meg, hogy a média a #MeeToo-t se kiköpni, se lenyelni nem tudja, de gond nélkül profitál belőle.

Magyar felirat: Anonymus

 

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.