Tévétorrent

The Morning Show

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 12.

Mikrofilm

Órákkal Amerika legnépszerűbb reggeli műsorának kezdése előtt robban a botrány: a férfi műsorvezetőt szexuális zaklatással vádolják. A csatorna azonnal megkezdi a PR-katasztrófa tűzoltását, a legnagyobb teher azonban a másik, női műsorvezetőn van, aki előremenekül: engedély nélkül jelenti be, hogy műsorvezető társa Amerika legújabb televíziós botrányhősnője lesz – a csatorna pedig belemegy a játékba.

A sorozat pont az a fajta hiúsági projekt, amely alkalmas egy új platform – jelen esetben az Apple strea­mingoldalának – hangos beindítására. Az A listás szereplőgárda mindegyik tagja a csúcson pörög, Jennifer Aniston Alexként megtalálta karrierje poszt-Rachel szerepét, Reese Witherspoon Bradley-je pedig egyszerre tökéletes ellentéte és méltó párja a képernyőn. A show-t legtöbbször mégis Billy Crudup lopja el: a hírrészleg vezetőjeként egyszerre zseniális látnok és tenyérbe mászó manipulátor.

A The Morning Show meglepően bátran kezeli témáját, a #MeeToo-t is, talán itt először nem forró krumpli, amit minél hamarabb tovább kell dobni, hanem egy komplex jelenség, melynek számtalan oldala van. Steve Carell figurája ugyanis nem erőszakolt, hanem szexuális visszaélést követett el: rányomult egyik, a szamárlétrán jóval alatta álló kollégájára. A dolog beleegyezéssel történt ugyan, de a kapcsolat egyértelműen aszimmetrikus volt; minderről a kollégák is tudtak, de semmit nem tettek.
A személyes drámák mellett a sorozat pontosan mutatja meg, hogy a média a #MeeToo-t se kiköpni, se lenyelni nem tudja, de gond nélkül profitál belőle.

Magyar felirat: Anonymus

 

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése.