Tévétorrent

The Morning Show

  • Szabó Ádám
  • 2020. január 12.

Mikrofilm

Órákkal Amerika legnépszerűbb reggeli műsorának kezdése előtt robban a botrány: a férfi műsorvezetőt szexuális zaklatással vádolják. A csatorna azonnal megkezdi a PR-katasztrófa tűzoltását, a legnagyobb teher azonban a másik, női műsorvezetőn van, aki előremenekül: engedély nélkül jelenti be, hogy műsorvezető társa Amerika legújabb televíziós botrányhősnője lesz – a csatorna pedig belemegy a játékba.

A sorozat pont az a fajta hiúsági projekt, amely alkalmas egy új platform – jelen esetben az Apple strea­mingoldalának – hangos beindítására. Az A listás szereplőgárda mindegyik tagja a csúcson pörög, Jennifer Aniston Alexként megtalálta karrierje poszt-Rachel szerepét, Reese Witherspoon Bradley-je pedig egyszerre tökéletes ellentéte és méltó párja a képernyőn. A show-t legtöbbször mégis Billy Crudup lopja el: a hírrészleg vezetőjeként egyszerre zseniális látnok és tenyérbe mászó manipulátor.

A The Morning Show meglepően bátran kezeli témáját, a #MeeToo-t is, talán itt először nem forró krumpli, amit minél hamarabb tovább kell dobni, hanem egy komplex jelenség, melynek számtalan oldala van. Steve Carell figurája ugyanis nem erőszakolt, hanem szexuális visszaélést követett el: rányomult egyik, a szamárlétrán jóval alatta álló kollégájára. A dolog beleegyezéssel történt ugyan, de a kapcsolat egyértelműen aszimmetrikus volt; minderről a kollégák is tudtak, de semmit nem tettek.
A személyes drámák mellett a sorozat pontosan mutatja meg, hogy a média a #MeeToo-t se kiköpni, se lenyelni nem tudja, de gond nélkül profitál belőle.

Magyar felirat: Anonymus

 

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.