Tévésorozat

The One – A tökéletes pár

Mikrofilm

Most, hogy mindenki jól bepánikolt azon, hogy a Tinder algoritmusai megölik a szerelmet (miközben egyre több kapcsolat szövődik társkereső appok útján és egyre elfogadottabb módja ez a randizásnak), a sci-fi sorozatok is beszálltak a nagy aggódásba.

A sötét disztópiák zászlóshajója, a Black Mirror nyilvánvalóan élen jár a szerelem féltésében, de nemrég az AMC is készített egy antológiasorozatot Soulmates címmel, ebben egy techcég kifejleszt egy tesztet, amely teljes bizonyossággal azonosítja a jelentkező igaz szerelmét.

A John Marrs regénye alapján készült The One szinte szóról szóra ezt az alaphelyzetet követi: két genetikus DNS-alapú teszteléssel segít megtalálni a jelentkezők lelki társait, a módszerből pedig többmilliárdos gigavállalatot építenek. A cég egyszerű megoldást kínál, azt ígéri, hogy lerövidíti a kínos, sikertelen randik sorát, megelőzi a csalódásokat, a megcsalásokat, sőt a válásokat is. Rengeteg izgalmas kérdés adódna: mi lesz, ha már házas emberek másban lelik meg lelki társukat? Megold-e bármit is az azonnali, szavak nélküli vonzalom? Feltétlen szükséges-e kapcsolatot kezdeményeznünk csupán az ellenállhatatlan kötődés alapján? A készítőket mégsem ezek izgatják, hanem egy mérsékelten izgalmas gyilkossági ügy, amely a hatalmas cég kezdeteihez vezet, és az alapító genetikus-CEO Rebecca Webb alakja, akit a nagy igyekezet ellenére sem sikerül bonyolulttá tenni. Howard Overman sorozata steril, letisztult képi világával legalább a szemünket gyönyörködteti, de nem sok újdonságot sikerül mondania.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.