Film

Tigertail – A mi történetünk

  • SzSz
  • 2020. július 25.

Mikrofilm

Alan Yang a Városfejlesztési osztály írójaként robbant be, de igazán ismertté a Master of None című sorozattal vált, melyet a főszerepet is játszó Aziz Ansarival közösen jegyez; az indiai származású Ansari és a tajvani gyökerű Yang voltak az első ázsiai-amerikai írók, akit elnyerték az Emmy-díjat. Az egyedi hangvételű dramedy párját ritkító érzékenységgel mutatta be a nagyvárosi harmincasok talajvesztését – a sorozat egyik része a hősök bevándorló szüleiről szólt. Yang a Tigertaillel lényegében ezt az epizódot bővítette mozifilmmé – csak a komikus hangvételt líraira cserélve.

A Tigertailben az óhaza hagyományai, az Újvilág elvárásai és az alkalmazkodás között őrlődő bevándorlólét jelenik meg, mindehhez a keretet pedig egy évtizedes szerelmi dráma adja. Pin-Jui hiába szeret bele Yuanba, a köztük lévő társadalmi szakadék miatt nem lehetnek együtt – így inkább a főnökének lányát, Zhenzhent veszi feleségül, akivel az Egyesült Államokba költöznek egy jobb élet reményében. Az amerikai álom helyett azonban csak megélhetési és magánéleti nehézségek várnak rájuk, kénytelenek rájönni, hogy sehogy sem illenek össze. Közben egy másik idősíkon is pörögnek az események: ebben az idős, immár elvált és magányos Pin-Jui látszólag szeretet nélküli kapcsolata elevenedik meg lányával.

Az évtizedeket átívelő film szemérmesen ügyel arra, hogy minden pillanatban intim maradjon: nincsenek érzelemkitörések, heves veszekedések vagy forró szerelmi jelenetek, a történelmi hátteret is egyetlen apró gyermekkori epizód hivatott ábrázolni.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.