Tűzijáték vagy a Petőfi-film? A TV2 észbekapott, így már Önnek sem kell dilemmáznia!

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 14.

Belpol

Fél órával később kezdődik a Rákay Philip-féle kurzusfilm, így nem kell lemaradnia az év nyilvános pénzégetéséről sem.

Augusztus 20-án leadják a Most vagy soha! című filmet a TV2-n, de az eddig beharangozott 21 óra helyett 21:30-kor kezdődik majd. Valószínűleg azért, mert éppen ebben az időpontban közvetítik az M1-en a tűzijátékot. Mivel mindkét program megtekintése erősen ajánlott a magyarságát ápoló úri közönségnek, nem is lett volna ildomos fedésben tartani őket.

Főleg úgy, hogy a tűzijátékra még a tavalyinál is több pénzt (és vélhetően műgondot) fordít a kormány, az eseményre szánt kétmilliárd forintot Balásy Gyula Lounge Event Kft. és Visual Europe Zrt. nevű cégeinél költik el.

Lóth Balázs alkotásáról szóló cikkünket itt lehet elolvasni. Kritikusunk szerint „szépen stilizált képeskönyvet csinált a forradalomból Rákay Philip kurzusfilmje, amelyben a történelem meghamisítására volt idő, csak árnyalt ábrázolására nem. De legalább baromi sok pénzből jól néz ki.” Számos pontatlanságot látunk, a főszereplők pedig haloványak. „Marad helyette ez a giccses, könnyű azonosulást kínáló, önsajnáló narratíva arról, hogy minket, magyarokat bántanak.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.