Vicky Jones: Ezeket most Phoebe tényleg ki fogja mondani?

Mikrofilm

Részt vett a Fleabagben, a Futás is közös munka Phoebe Waller-Bridge-dzsel. A vonatos-romantikus sorozat kreátorával beszélgettünk.

A színpadi változat rendezőjeként Vicky Jones is kivette a részét a Fleabag sikeréből, de a munka Phoebe Waller-Bridge-dzsel ezután is folytatódott: az HBO új sorozata, a Futás is közös gyermekük, de ezúttal Jones a főnök, Waller-Bridge pedig csendestárs és vendégszereplő. A vonatos-romantikus széria kreátorával telefonon váltottunk szót - Köves Gábor interjúja a csütörtökön megjelenő Magyar Narancs legfrissebb számában olvasható. Ízelítő:

Magyar Narancs: Amióta Hitchcock klasszikusában, az Észak-Északnyugatban a vonat behatolt az alagútba, a vasúti közlekedés a szexuális utalások forrásává vált.

Vicky Jones: Hitchcockról valóban sokat beszéltünk, mivel thrillerelemeket is szerettünk volna a történetbe. De Richard Linklater Before-trilógiája is ott lebegett a szemünk előtt. (...)  De vonat és rejtély ügyében Hitchcock volt az ihlető forrásunk. Nem beszélve a filmes vonatok szexuális vonatkozásairól. A zárt terekről és a vonatutak sürgető időkorlátjáról.

A Futás főszereplői: Merritt Wever és  Domhnall Gleeson

A Futás főszereplői: Merritt Wever, Domhnall Gleeson

 

MN: Végül is minden a Fleabag sikerével kezdődött.

VJ: Részt venni a darab színrevitelében, majd a tévésorozattá alakításában, folyamatos kiváltság volt. Megdöbbenve figyeltük, hogyan alakul a figura: ezeket most Phoebe tényleg mind ki fogja mondani a közönség előtt? Ha valaki, ő aztán igazán élvezte a közönség sokkját, kivirágzott tőle...

A Magyar Narancs április 30-i számában olvashatják a Vicky Jones-szal készült teljes interjúkat,. Lapunk a kijárási korlátozás alatt is kapható az újságosoknál, az élelmiszerboltokban és a benzinkutakon, de még jobb, ha előfizet a lapra vagy digitális változatára!

A Futás elérhető a HBO-n és a HBO GO-n.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.

Fájni fog

A tengerentúlon immár hivatalos forrásból is áradnak az oltásszkeptikus sugalmazások, amelyeket egy gyanús vizsgálat hivatott alátámasztani. Az ilyesfajta nemzetközi példák itthon is felerősítik az oltáskerülők hangját.

Tudás és hatalom

Második ciklusának elején Donald Trump nekitámadt a legjelesebb amerikai egyetemeknek is. Elnöki hatalmát – amely ezen a területen erősen kérdéses, a végső szót a bíróságok mondják majd ki – immár arra is használja, hogy fél tucat elit magánegyetemet zsaroljon állami források visszatartásával és adószigorítások kilátásba helyezésével: ha nem regulázzák meg palesztinpárti tanáraikat és diákjaikat, és nem számolják fel esélyegyenlőségi programjaikat, oda a washingtoni pénz.