Tévésorozat

White Lines

Mikrofilm

Visszafordíthatatlanul eljutottunk arra a pontra, amikor a 90-es évek már retrónak számít. De ha már szembe kell néznünk ezzel a szomorú ténnyel, nos, annak egyik legkellemesebb módja Álex Pina sorozata.

A spanyol sivatagban az eső kimos egy mumifikálódott hullát. A test egy húsz évvel azelőtt Ibizára kivándorolt, manchesteri munkásfiúból lett sztár dj-hez tartozik, akit a helyi maffiához is intim szálak fűztek. A fiú húga a szigetre utazik, hogy felgöngyölítse a régi gyilkosságot és végre lezárja a múltat.

Álex Pina legalább három, látszólag össze nem illő cselekményszállal zsonglőrködik, melyek hol drámai, hol humoros, hol elcsépelt eleggyé állnak össze. Miközben a merev, színtelen könyvtárosnő a bátyja után nyomoz, lassan szabadjára engedi mindaddig elfojtott ösztöneit (ami felfogható egyfajta kispolgári ellenkeleti megvilágosodástúrának), s ez teljességgel valószerűtlen, de ellenállhatatlan jelenetekhez vezet. Olyan, mintha egy olcsó, hatásvadász lektűr elevenedne meg a szemünk előtt (a legtöbb gyönyörű szereplő is mintha ezek borítóiról lépett volna elénk), de Pina legtöbbször megtartja ezt az eltúlzott intenzitást az önirónia regiszterében. Csak Zoe önkeresésében véti el néha a lépést – ilyenkor túl komolyan veszi magát, és elfelejtjük, hogy pár jelenettel azelőtt egy piti drogdíler/dj-t néztünk, aki kokaintúladagolástól kómába esett kutyájának nyújt szívmasszázst. A White Lines bugyuta, esztétikus és kaotikus lendületének nehéz ellenállni: hagyja, hogy legeltessük rajta a szemünket, és nem kér nagy energiabefektetést.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.