Angyalföldön épp mindent megtesznek azért, hogy távol tartsák a nézőket a hétvégi focimeccstől

Narancsblog

Kis magyar meglepetés: a Vasas jegyirodájában aggódva látták, hogy kivételesen jegyet vásárolnak hozzájuk, úgyhogy leállították az online értékesítést.

Mióta tulajdonképpen minden sarokban van egy pár éve épült focistadion, az ember azt hinné, profin mennek a dolgok a legtöbb csapatnál harmad-negyedházas meccseket hozó mérkőzések körül, de persze a magyar foci nem azért magyar foci, hogy épp ez működjön. A jelenleg a magyar másodosztályban serénykedő, de az NB I.-be jutásért küzdő Vasas a szintén az NB II.-ben szenvedő Budapest Honvédot fogadja a bajnokság utolsó fordulójában vasárnap délután, az előbbi pályáján, ahol olyan dolog történt, amire ezek szerint nem voltak felkészülve az angyalföldiek: nézők fognak érkezni.

Az Illovszky Rudolf Stadion

 
A Vasas otthona, az Illovszky Rudolf Stadion
Fotó: MTI/Vasvári Tamás
 

A két szebb napokat látott klub (egyikben Illovszky Rudolf, a másikban Puskás Ferenc focizott többek közt) különféle történelmi okok miatt amolyan ősellenségnek számít, talán ez indokolhatta azt is, hogy az első osztályba kerülésért küzdő Vasas összesen 400 vendégjegyet akart biztosítani a rivális csapat szurkolóinak, mivel a Magyar Labdarúgó Szövetség szabályzata szerint a vendégeknek elég a stadionok öt százalékát kiadni. A vendégek viszont többen akarnának meccsre menni, és itt történt meg a Nagybetűs Probléma a 2019-ben 5,2 milliárd forintos új stadiont kapott klub életében. Ugyanis mivel ebben a modern világban bárki vásárolhat magának meccsjegyet az interneten, és elmehet a kiszemelt meccsre, nem kell hozzá se Vasas-tagsági, se angyalföldi lakcím, se semmiféle igazolás arról, hogy mondjuk nem a Budapest Honvédnak szurkol, ezért elkezdték felvásárolni az érdeklődők a jegyeket, a Vasas jegyirodája pedig azzal szembesült, hogy ezt nem tudja kezelni. A klub először a honlapon osztotta meg a bajait:

„A jegyeladási rendszeren keresztül klubunk érzékelte, hogy szűk egy nap alatt rengeteg belépő talált gazdára – emellett viszont feltűnően megugrott a közvetlenül a vendégszektorok mellé, a hazai lelátóra vásárolt belépők száma. Ezért nyomatékosan felhívjuk a vendég szimpatizánsok figyelmét, hogy a hazai szektorokba NE vásároljanak jegyeket, a biztonsági személyzet ugyanis kiemelten figyelni fog arra, hogy oda csak és kizárólag Vasas-szurkolók léphessenek be. Amennyiben mégis kispesti szurkolók foglalnak majd helyet a hazai lelátón, őket a biztonsági szolgálat a rendőrség segítségével maradéktalanul kivezeti a stadionból – egyes híresztelésekkel ellentétben NEM kísérik át őket a vendég lelátóra –, így semmilyen módon nem lesz lehetőségük a mérkőzés megtekintésére!” – áll a Vasas közleményében.

Ez a szöveg nehezen értelmezhető, hiszen civilbe öltözött Kispest-szurkolóként tulajdonképpen miért ne nézhetné meg onnan a meccset bárki, aki akarja, de aztán a szigor után jött az engedékenység: megnyitottak még néhány vendéghelyet az erre kijelölt szektorban, és felajánlották a jegyvisszaváltás lehetőségét is. Csakhogy csodák csodájára ez sem volt még elég, és itt érkezett el az érzelmi csúcs:

„Természetesen az online jegyértékesítés is zajlik a Jegymester oldalán, amelyen azonban a visszaélések elkerülése érdekében a B-lelátóra történő jegyvásárlást lezártuk.”

A klub személyes vásárlást engedélyez, a stadion pénztárainál lehet megvásárolni a jegyeket.

Az eset akár lehetne normális is, de persze nem az: a Vasas az idei szezonban ugyanis átlagosan 1400 nézőt érdekelt meccsenként, azt tehát igazán nem lehet állítani, hogy a vendégek elvennék a helyeket az amúgy 5000 fős stadionban. A 2023 végén rendezett hasonló városi derbi 2500 nézőt hozott be, szóval még ezen a kiemelten fontos rangadón sem valószínű, hogy angyalföldiek tömegétől vennék el a kispestiek szórakozás lehetőségét, ehhez képest

az államilag kiemelt sport egyik rangadójánál most épp ott tartanak, hogy minden eszközzel meg akarják akadályozni a nézők érkezését.

A Vasas otthonát, az Illovszky Rudolf stadiont 2019-ben adták át, az állam 5,2 milliárd forintot fizetett érte. Emlékezetes módon az angyalföldi szurkolók még petíciót is indítottak azért, hogy ne csak 5000 fős legyen, gondolván arra, hogy esetleg nem sokkal később majd nagyobbra lenne szükség. Természetesen nem ez volt az első állami ajándék: 2012-ben a kormány döntött arról, hogy a Vasas Sport Club számára a rendkívüli kormányzati intézkedések előirányzat terhére 258,4 millió forint támogatást biztosít, ez a gyakorlatban akkor az épp csődközelben lévő klub megmentésére volt elég. Ehhez képest egészen pikáns hír volt, amikor 2018-ban 250 fiatal focistát tettek ki egészen furcsa körülmények közt a klubból. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit.