Buzik, haza! – A KDNP és a magyar foci

  • narancsblog
  • 2013. július 19.

Narancsblog

Forgathatják a szavakat akárhogy, ez akkor is csak gyáva, sunyi gyűlöletbeszéd.

A NB I, pardon, OTP Bank Liga utolsó fordulójára (2013. május 31.–június 2.) 17 ezren voltak kíváncsiak. Összesen. Ha ebből kiszedjük a kilencezres diósgyőri nézősereget, a maradék hét mérkőzésre átlagban alig több mint ezer fizető néző volt kíváncsi – ebben a Debrecen, a Fradi, az Újpest, no meg a milliárdokkal felpumpált Vidike is benne van.

De akármit beszélhetünk, ha senki nincs az ún. konzervatív táborban, mondjuk egy lelkiismeretes atya, egy derék fafaragó a Magyar Művészeti Akadémiáról, írószövetségi szent remete, aki azt mondaná, lenne jobb helye is azoknak a milliárdoknak! Mert szép dolog a futball, de pont azért találták föl műholdas adást, hogy bármelyik magyar otthonban bagatell összegért élvezhesse a nép. Igaz, azt a focit Bajnokok-, Bundes-, Premier- vagy akármilyen ligának nevezik, csak egynek nem: OTP Bank Ligának.

Ám most történt valami, amitől a kisebbik kormánypárt, a keresztényvirtuálisok, ha nem is faltörő kosként mentek neki az eddig érinthetetlennek hitt MLSZ-nek, de azért csak beszóltak: szerintük nem járja az az „egyezség”, amit a szövetség stikában kötött.

false

 

Fotó: MTI/Kovács Tamás

Azt írják közleményükben, hogy a párt „mély megdöbbenéssel vette tudomásul az Egyenlő Bánásmód Hatósága előtt megkötött egyezséget az MLSZ és a Háttértársaság a Melegekért nevű jogvédő szervezet között. A megállapodás értelmében az eddigi hagyományos családi jegyeket és az ezzel járó kedvezményeket az azonos nemű párok is igénybe vehetik. Félreértés ne essék, nem az aggasztó, hogy többen juthatnak olcsóbban a focilelátókra, hanem azt az irányvonalat kérdőjelezzük meg, amely a hagyományos és természetes (férfi-nő) családmodellt próbálja kiszélesíteni.”

Ezek szerint nem azzal van a baj, hogy azonos nemű párok meccsre járnak, nem is azzal, hogy olcsóbban szerezhetnek zsugát (arra azért kíváncsiak lennénk, hányan veszik igénybe ezt a lehetőséget), hanem a bónusz neve. Ugye mennyivel más lenne, ha az LMBT-kedvezményt rózsaszín bérletnek vagy melegjegynek neveznék el, az meg még másabb, ha kizárólag regisztráltaknak adnák, a neveket pedig a Magyar Nemzet hozná a címlapon? Vagy inkább a Heti Válasz, amely legutóbbi címlapjára azt írta, hogy a többség jogait veszélyeztetik a homoszexuális mozgalmak? Akkor biztosan nem lenne megdöbbenés, épp ellenkezőleg.

Ám azt csak a legnaivabbak gondolhatják, hogy a KDNP álszent dumája valóban a hagyományos családmodellről szól. Forgathatják a szavakat akárhogy, beleírhatják a közleményükbe, hogy „félreértés ne essék”, ez akkor is csak gyáva, sunyi gyűlöletbeszéd.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.