Így kér bocsánatot egy talicska málnaszörp – Sebestyén Balázs utolsó fellépése

  • narancs.hu
  • 2013. december 2.

Narancsblog

Megtapasztalhattuk, hogyan is kér bocsánatot az ország talán legnézettebb tévéjének az arca.

Lapunk múlt héten arról érdeklődött az RTL Klubtól, hogy nekik mennyire okés az, hogy csatornájuk „arca” egy rádióműsorban vígan lebuzizhat valakit, ha annak történetesen valamiről más a véleménye, mint neki. A televíziótól azt a választ kaptuk, hogy nevezett a vasárnapi show-műsorának (melynek bukásával hetek óta tele van a tabloid sajtó) utolsó adásában – ahova jaj, de nagyon hívták Teczár Szilárdot, az inzultus elszenvedőjét – majd bocsánatot kér, várjuk meg azt. Megvártuk.

S jól tettük, mert megtapasztalhattuk, hogyan is kér bocsánatot az ország talán legnézettebb tévéjének az arca.

A legjobb rádiós műsorvezető - a VOLTfolió Médiadíj

A legjobb rádiós műsorvezető – a VOLTfolió Médiadíj

Fotó: MTI

 

Nos, Sebestyén a műsort felvezető konferanszában – ha jól fejtettük meg a helyzetet: állandó műsorvezető partnerével trécselvén – előbb feljelentőnek nevezte Teczárt, „nagyon direkt módon” egy kalap alá véve őt háromperhármasokkal, a gestapónak feljelentgetőkkel satöbbi, majd bocsánatot kértek mindenkitől, akit múlt heti beszólásuk megsértett. Emellett még persze elmondták, hogy mennyire nekik van igazuk különben, s tették ezt úgy, hogy Teczár nem volt jelen, mert interpretációjuk szerint gyáván kitért a meghívás elől.

Nos, Teczár vagy elfogadja ezt a bocsánatkérést, vagy nem, vagy tesz rá magasról. Az ő dolga.

De mivel a múlt héten e hasábokon vágott vissza a rádióműsorban elhangzottakért, kénytelenek vagyunk itt lezárni ezt az egész hajcihőt. Teczár abban az írásban nem fogta vissza magát, s tán „egy talicska málnaszörphöz” hasonlította Sebestyén szellemi képességeit.

Nos, nekünk erről a bocsánatkérésről ez a talicska jutott az eszünkbe. Maradjunk is ennyiben, kisöreg.

Figyelmébe ajánljuk

Emlékfénybetörés

Reisz Gábor Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmjének nyitójelenetében a főszereplő azon gondolkodik, vajon feltűnne-e bárkinek is, ha egyszer csak összeesne és meghalna. Budapest különböző helyszíneire vizionálja a szituációt: kiterül a Nemzeti Múzeum lépcsőjén, a Blahán, a villamoson, egy zebra közepén, az emberek pedig mennek tovább, mintha mi sem történt volna.

Bácsirománc

Mintha csak időgépben röppennénk vissza a 80-as, 90-es évekbe. Semleges, visszatérő díszletek, élesen bevilágított terek, minden epizód végén fontos leckéket tanuló, mégis ismerősen stagnáló figurák és élőben kacagó közönség.

Nők, tájban

Januško Klaudia (1998) csak tavaly végzett a Képzőművészeti Egyetem festőművész mesterszakán, mégis izmos bibliográfiával, számos egyéni kiállítással és külföldi ösztöndíjjal büszkélkedhet – köztük az éppen csak „csírázó” életmű és a mostani egyéni kiállítás szempontjából a legjelentősebbel, a 2024-es izlandival, ahol az „ökofeminizmus szempontjából vizsgálta a lokális éghajlatváltozás hatásának és az izlandi nők társadalmi helyzetének metszéspontjait”.

Mari a Covidban

A groteszkre vett darabban Kucsera Viktória (Kárpáti Barbara) magyar–történelem szakos tanár a Covid-járvány alatt a színjátszó csoportjával ír drámát a díva életéről.

Vörösök, proletárok

Annak a fényében, hogy 1990 előtt a párt történetével kizárólag az erre a feladatra delegált MSZMP Párttörténeti Intézet foglalkozott, talán nem meglepő, hogy a kiváló történésznek, az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára kutatójának most megjelent munkája az első nem „belülről” érkezett összefoglaló a kommunista eszme és gyakorlat sajátos magyarországi karrierjéről.

Itt a norma

Vannak alapvető bizonyosságai a szuverén magyar életnek, az egyik ilyen például az, hogy az anya nő, az apa férfi. A másik meg az, hogy az asszony nem ember. A harmadik, hogy a medve nem játék.

Járványkezelés 2.

Az Aphthovirus nemzetségbe tartozó FMDV vírus által terjesztett ragály, amely még március elején ütötte fel fejét egy kisbajcsi szarvasmarhatelepen, olyan országot talált telibe, amelyben nemcsak a beteg embernek, de a beteg állatnak sem könnyű a túlélés.

„Kiásni a dinoszauruszt”

Az Anya csak egy van című monodrámájáért Antistigma-díjat kapott, amelyet azoknak a művészeknek ítélnek oda, akik sokat tesznek azért, hogy egy-egy mentális problémát kevesebb előítélet övezzen. Ennek kapcsán a tabuk ledöntéséről, a problémák kimondásának fontosságáról és a színház erejéről beszélgettünk.

Apja lánya

Míg Jean-Marie Le Pent, a Nemzeti Front (NF) alapító atyját 1998-ban, nagyjából hasonló ügyben, mindössze egy évre tiltották el a közügyektől, lányát – igaz, egyelőre nem jogerősen, de azonnali hatállyal – rögtön ötre. Marine Le Pen hiába igyekszik középre pozicionálni pártját és önmagát, akárcsak apja, ő is törvénysértés és képmutatás között keresi a hatalomhoz vezető utat.

Gyávák legyünk vagy szabadok

Hivatalba lépése óta a Donald Trump-adminisztráció vámok sorát vezette be – hivatalosan az Egyesült Államok gazdasági és nemzetbiztonságának megerősítésére. Az efféle lépések sikere és megalapozottsága legalábbis kétséges.

Amerikai álom

Orbán Viktor nagy reményeket fűzött Donald Trump elnökségéhez, ám úgy tűnik, Trumpnak egyelőre elegendő annyi, hogy az EU-ban Magyarország tüske legyen a köröm alatt. Ezen a Danube Institute, a Mathias Corvinus Collegium, a CPAC Hungary kiterjedt, drága kapcsolati hálója sem változtat.