Így kér bocsánatot egy talicska málnaszörp – Sebestyén Balázs utolsó fellépése

  • narancs.hu
  • 2013. december 2.

Narancsblog

Megtapasztalhattuk, hogyan is kér bocsánatot az ország talán legnézettebb tévéjének az arca.

Lapunk múlt héten arról érdeklődött az RTL Klubtól, hogy nekik mennyire okés az, hogy csatornájuk „arca” egy rádióműsorban vígan lebuzizhat valakit, ha annak történetesen valamiről más a véleménye, mint neki. A televíziótól azt a választ kaptuk, hogy nevezett a vasárnapi show-műsorának (melynek bukásával hetek óta tele van a tabloid sajtó) utolsó adásában – ahova jaj, de nagyon hívták Teczár Szilárdot, az inzultus elszenvedőjét – majd bocsánatot kér, várjuk meg azt. Megvártuk.

S jól tettük, mert megtapasztalhattuk, hogyan is kér bocsánatot az ország talán legnézettebb tévéjének az arca.

A legjobb rádiós műsorvezető - a VOLTfolió Médiadíj

A legjobb rádiós műsorvezető – a VOLTfolió Médiadíj

Fotó: MTI

 

Nos, Sebestyén a műsort felvezető konferanszában – ha jól fejtettük meg a helyzetet: állandó műsorvezető partnerével trécselvén – előbb feljelentőnek nevezte Teczárt, „nagyon direkt módon” egy kalap alá véve őt háromperhármasokkal, a gestapónak feljelentgetőkkel satöbbi, majd bocsánatot kértek mindenkitől, akit múlt heti beszólásuk megsértett. Emellett még persze elmondták, hogy mennyire nekik van igazuk különben, s tették ezt úgy, hogy Teczár nem volt jelen, mert interpretációjuk szerint gyáván kitért a meghívás elől.

Nos, Teczár vagy elfogadja ezt a bocsánatkérést, vagy nem, vagy tesz rá magasról. Az ő dolga.

De mivel a múlt héten e hasábokon vágott vissza a rádióműsorban elhangzottakért, kénytelenek vagyunk itt lezárni ezt az egész hajcihőt. Teczár abban az írásban nem fogta vissza magát, s tán „egy talicska málnaszörphöz” hasonlította Sebestyén szellemi képességeit.

Nos, nekünk erről a bocsánatkérésről ez a talicska jutott az eszünkbe. Maradjunk is ennyiben, kisöreg.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.