Így kér bocsánatot egy talicska málnaszörp – Sebestyén Balázs utolsó fellépése

  • narancs.hu
  • 2013. december 2.

Narancsblog

Megtapasztalhattuk, hogyan is kér bocsánatot az ország talán legnézettebb tévéjének az arca.

Lapunk múlt héten arról érdeklődött az RTL Klubtól, hogy nekik mennyire okés az, hogy csatornájuk „arca” egy rádióműsorban vígan lebuzizhat valakit, ha annak történetesen valamiről más a véleménye, mint neki. A televíziótól azt a választ kaptuk, hogy nevezett a vasárnapi show-műsorának (melynek bukásával hetek óta tele van a tabloid sajtó) utolsó adásában – ahova jaj, de nagyon hívták Teczár Szilárdot, az inzultus elszenvedőjét – majd bocsánatot kér, várjuk meg azt. Megvártuk.

S jól tettük, mert megtapasztalhattuk, hogyan is kér bocsánatot az ország talán legnézettebb tévéjének az arca.

A legjobb rádiós műsorvezető - a VOLTfolió Médiadíj

A legjobb rádiós műsorvezető – a VOLTfolió Médiadíj

Fotó: MTI

 

Nos, Sebestyén a műsort felvezető konferanszában – ha jól fejtettük meg a helyzetet: állandó műsorvezető partnerével trécselvén – előbb feljelentőnek nevezte Teczárt, „nagyon direkt módon” egy kalap alá véve őt háromperhármasokkal, a gestapónak feljelentgetőkkel satöbbi, majd bocsánatot kértek mindenkitől, akit múlt heti beszólásuk megsértett. Emellett még persze elmondták, hogy mennyire nekik van igazuk különben, s tették ezt úgy, hogy Teczár nem volt jelen, mert interpretációjuk szerint gyáván kitért a meghívás elől.

Nos, Teczár vagy elfogadja ezt a bocsánatkérést, vagy nem, vagy tesz rá magasról. Az ő dolga.

De mivel a múlt héten e hasábokon vágott vissza a rádióműsorban elhangzottakért, kénytelenek vagyunk itt lezárni ezt az egész hajcihőt. Teczár abban az írásban nem fogta vissza magát, s tán „egy talicska málnaszörphöz” hasonlította Sebestyén szellemi képességeit.

Nos, nekünk erről a bocsánatkérésről ez a talicska jutott az eszünkbe. Maradjunk is ennyiben, kisöreg.

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -

A kanadai performer-zenész-költő jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.