Ha ez igaz, akkor be lehetett drogozva a leghazugabb magyar miniszter

  • narancs. hu
  • 2017. január 22.

Narancsblog

Magas színvonalon dolgozza fel a hazai politika az elmúlt 25 év egyik legnagyobb panamáját.

Az OLAF december 14-én adta át a magyar kormánynak a 4-es metró körüli nyomozása összefoglalóját, amelynek eddig nyilvánosságra hozott része tele van hátborzongató számokkal, például pont 166 milliárd 998 millió 258 ezer 356 forintot loptak vagy csaltak el.

De kitől is kell visszakövetelni az elcsaklizott milliárdokat az aktuális magyar kormánynak és az európai hatóságoknak?

A 4-es metrót 2014 tavaszán, közvetlenül a parlamenti választások előtt adták át, tehát épült az három bő esztendeig a Fidesz-érában is, de köztudomásúan a Magyar Szocialista Párt és az SZDSZ vezette kormányzat, illetve a fővárost vezető szocialista és SZDSZ-es önkormányzat biznisze volt. E heti nyomtatott kiadásunk vonatkozó szerkesztőségi közleménye szerint ennek a firtatása Magyarország politikai színterének egyik legsűrűbben napirendre tűzött műsorszáma lesz a közeljövőben.

A hirig és sárdobálás már megkezdődött. Megszólalt Lázár János, Tarlós István és még páran mások is, Demszky Gábor is kommentelte egy blogoldalon e kázust.

Horváth Csaba egykori főpolgármester-helyettes, pillanatnyilag MSZP-s fővárosi képviselő meg már vissza is ütött Lázárnak és Tarlósnak – khm, egy puhát. Az ATV-nek nyilatkozva azt mondta, hogy olyat, hogy neki személyesen bármi köze lenne a 4-es metró beruházásához, csak olyan ember állíthat, aki bedrogozott vagy csak egyszerűen hazug, Lázár János pedig a kormány leghazugabb minisztere. (Biztos lemérik a miniszterek orrát minden reggel.)

S azt is mondta még Horváth, hogy „amikor Tarlós István átvette a fővárost, 370 milliárd forint értékű volt a metróhoz köthető szerződésállomány. Ez a Fidesz favoritja idején több mint 80 milliárd forinttal drágult, vagyis a keret 450 milliárdnál is többre növekedett”.

Ezek után egykori főnöke, Demszky Gábor nyomán ő is a teljes OLAF-anyag nyilvánosságra hozását követelte, amire a Fidesznek már napok óta van egy bejáratott dumája: jogászaink éjt nappallá téve ezen dolgoznak. Szinte látjuk magunk előtt.

Végül Horváth Csaba rúgott egyet a jelenlegi főpolgármesteren, Tarlós Istvánon is. Szerinte ugyanis nevezett töpörödött jellem, aki pincsiként pitizik (emeljük kalapunkat itt is a képviselő úr képalkotó nyelvi ereje előtt) Orbánnak.

Mindebből könnyen kihüvelyezhető, hogy hol is tart a rendszerváltás utáni magyar történelem egyik legnagyobb korrupciós botrányának politikai feldolgozása, hol tart a felelősségre vonás és hol tart a megtisztulási folyamat. Hát, kb. itt valahol:

– Loptatok, rohadékok.

– Ti is, piszkok.

– Hazudsz, geci.

– Anyád hazudik.

Szevasz, OLAF, köszönjük a munkád, innen megoldjuk magunk közt! Magyarország jobban teljesít.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.