Halálesetek az Orbán–Simicska-kamuháborúban – Orbán alsóneműt vált

  • narancs.hu
  • 2015. január 15.

Narancsblog

Arról tudósít az egyik hírportál, hogy coki az eddigi seggnyalóknak, újak jönnek, mert a nagy belháború már a leszámolásnál tart. Csak sajnos ez nettó kamu.

Mint azt már egy villámlás erejéig e felületen is konstatáltuk, arról számolt be a vs.hu, hogy múlt pénteken Orbán Viktor személyes találkozón közölte az eddig a közvélemény szemében is nagyjából a pártsajtóhoz sorolt orgánumok vezetőivel (Heti Válasz, Magyar Nemzet, Lánchíd Rádió, Nemzeti Anyámtyúkja stb.), hogy a jövőben változik a párt viszonya hozzájuk.

false

 

Fotó: MTI – Koszticsák Szilárd

Nem tartanak igényt a támogatásukra, s ne is számítsanak állami hirdetésekre, a Fidesz az üzeneteit a közmédián keresztül fogja eljuttatni a címzettekhez. Az esetet a mindezt nyilvánosságra hozó lap – és nyomában a komplett magyar sajtó – az úgynevezett Orbán–Simicska-háború szerves részeként prezentálta. Eszerint Orbán megvonta az állami pénzeket Simicska újságjaitól, tán azért, mert azok az utóbbi időben olykor-olykor valami halk morgolódást engedtek meg maguknak például olyan égbe kiáltó hülyeségek tárgyalásakor, mint az internetadó vagy az útdíj. Vagy tán azért csupán, mert háború van, s ha harc, hát legyen harc, tanulja meg belőle a Simicska, hol lakik a magyarok istene (nemsokára a várban, ugyebár).

Nos, mielőtt bárki is komolyan hinni kezdene ebben a tagadhatatlanul romantikus világmagyarázatban, szólunk: dajkamese, Orbán–Simicska-háború nem volt soha. Jött Orbán, s azt mondta: túl nagyra nőttél, dagadt, menj a helyedre azonnal! Simicska erre azt mondta, de nekem van Magyar Nemzetem, Lánchíd Rádióm, Nemzeti Árvalányharsonám. Orbán erre lehúzta a sliccét, s azt mondta, nekem van Polt Péterem. Oszt’ jónapot, mindenki hazament. Ebből aztán – éppenséggel az itt tárgyalt sajtó is – a nyilvánosságnak faragott egy „háborút” mindenféle totál képtelenségeket (Simicska elindul a Fidesz ellen Veszprémben képviselőnek) készpénzként tálalva fel. S lehetett azon csámcsogni, hogy majd Simicska védi meg itt a demokráciát. És az ország ezt bevette – itt tényleg bármit lehet hazudni.

Attól nem bukik ki senki, hogy a miniszterelnök összerántja a magyar sajtó jelentős részét, s azok oda is járulnak elé. Attól sem bukik ki senki, hogy azt mondja nekik: a párt nem ad nekik többet az állam pénzéből. Attól sem bukik ki senki, hogy a párt eztán az állam pénzéből kommunikál az állam televízióján, rádióján keresztül. Ez mind oké, és különben meg Orbán–Simicska-háború van.

Nem, sokkal inkább az van, hogy elment az ész innen jó messzire. Olyan dolgok váltak tökéletesen elfogadottá, amik egy demokráciában tökéletesen elképzelhetetlenek. S olyan dolgokat kezelünk valóságként, amiket tisztességes helyeken csak fikciós valóságshow-kban, vagy a bulvármédia celebvilágában (vö. Majka–Dopeman-rapperháború) tolnának a polgár arcába.

Mi következik mindebből? Az, hogy a Magyar Nemzet, a Heti Válasz vagy Gajdics Ottó észre fogja venni, hogy vannak dolgok Magyarországon, amik, khm, furcsán működnek? Ezt nem gondolja ugye senki komolyan. Ebből csak annyi következik, hogy nem látjuk a fától az erdőt, az ország sorra veszíti el azokat a tájékozódási pontjait, amelyek alapján be tudná azonosítani, mi történik velünk. S ezek a tájékozódási pontok természetesen nem ezek a bűnben fogant és bűnben pusztuló orgánumok, Magyar Nemzet, Heti Válasz satöbbi, hanem a demokratikus értékrend legfontosabb elemei, a nyilvánosság, a képviseleti demokrácia, az önkormányzatiság. Nos, momentán mindezek gondozása helyett izgulunk, hogy alakul az Orbán–Simicska-háború. Ennél azzal is jobban járnánk, ha azon izgulnánk, ki nyeri a nemzeti csocsóbajnokságot.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”