Kósa Lajos teljes jellemrajza 30 másodpercben, 500 ezerért

  • narancs.hu
  • 2015. február 10.

Narancsblog

Elítélte a Debreceni Törvényszék Kósa Lajost, mert megsértette valakinek a személyes jogait. Annyi baj legyen, majd fellebbez. Ám van itt valami, amit sehol nem lehet megfellebbezni.

Az esetről, amiért Kósát végül elítélték, a helyi hírportál, a vagy.hu adott közre egy videofelvételt, ami pontosan rögzítette, hogy mi történt a tavaly áprilisi kampánygyűlésre igyekvő Orbán Viktorral s a kíséretében tartózkodó Kósa Lajossal, aki a gorillák erdejében felvonuló miniszterelnök nyomában nyargal szervilis testtartással. Kósa, amikor a civil ruhás, dzsekis, pulóveres testőrök durván elvezetnek valakit, aki az út széléről csak annyit mondott, hogy „Orbán úr, Orbán úr, ne haragudjon…” , azt mondja a rezzenéstelen arccal masírozó vezetőnek, hogy a „helyi bolond, akit valójában kezelni kellene…, 15 éve járja az elsőt az egyetemen”.
A felvétel az eset elbeszélésénél jóval többet árul el. Jön ez a két kicsiny, tömzsi alak, az egyik hordja magát, a másik dong, döngicsél körülötte, közben 2 kétajtós szekrény eltakarít valakit az út széléről, aki megaláztatása közben is épp bocsánatot kér, nos, mindez felér egy tanulmánnyal. Orbán úgy tesz, mintha semmit nem venne észre. Kósa viszont megijed, és rögtön magyarázni kezdi a bizonyítványát, mint ha A csinovnyik halálának valami erősen utánjátszó előadásával tájolnának épp a tisztelt megjelentek. Jaj, nagyfőnök, hát semmi baj, ez csak egy bolond, de még milyen bolond, a bolondnál is bolondabb, hogy megszólítani merészelt.
Kósa Debrecen polgármestereként persze nemcsak szépíteni igyekezett a helyzetet, hanem durván hazudott is, hiszen az épp elhurcolt Újvárossy Csaba nem is bolond, s nem is járja tizenöt éve az első évfolyamot, mint ez a bírósági tárgyaláson is kiderült.
A kereset négymilliós kártérítésről szólt, a bíró 500 ezret ítélt meg, tehát a dolgok az esetleges fellebbezési procedúra előtt úgy állnak, hogy Kósa 200 ezres perköltségét viszont Újvárossy fizeti. Ennyi a történet: a mai Magyarország hű képe, s Kósa Lajos lelkivilágának, jellemének (mellesleg Orbán Viktorénak is) tükre. Vonul a miniszterelnök úr és a polgármester úr, s az útjukból eltakarítanak valami piszkot. De ez nem elég, még szavakkal is meg kell alázni, mert valószínűleg kérdezni akart valamit…

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.