Miért eszméletlen kínos, hogy Vitézy Dávid lett a Közlekedési Múzeum főigazgatója?

  • narancs.hu
  • 2016.01.16 15:55

Narancsblog

Persze, persze, még csak „megbízott főigazgató”, de sok kétségünk nem lehet e szárnyaló karrier újabb csodás fejezetének beteljesedését illetően. A közlekedés mágusa ismét révbe ér.

„Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg január 16-ától a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere.

A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma októberben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjának betöltésére pályázatot írt ki, de az eredménytelenül zárult, ezért a miniszter az új pályázat kiírásáig megbízott vezető kinevezéséről döntött” – írja az index.

Na, nincs itt semmi kárognivalója a kákán is csomót keresőknek: pályázat volt, de eredménytelenül zárult. Van ilyen, nem? Na, ugye! Tehet erről a Vitézy? Aligha. Ő csak olyan muszáj Herkules, jön, és megoldja. Pedig lenne jobb dolga is: megoldhatná például Kanada komplett közlekedését. Igény – mint tudjuk – lenne rá.

Itthon mindenesetre sok kétségünk nem lehet a megbízotti státusának sorsa felől, hisz a portál így idézi tovább a minisztériumi közleményt: „A megbízott főigazgató feladata koncepció kidolgozása a múzeum hosszú távú működtetésére, továbbá az intézmény átfogó megújítása és az újjáépítés irányítása.” Világos: Vitézy kidolgozza, aztán az öreganyánk térgye kalácsa majd eligazgatja… Persze.

Szóval nem is azért annyira gáz ez az egész, mert azt a komcsi praxist folytatja, amit a rendszerváltáskor annyira szerettünk volna elfelejteni, hogy tudniillik jó elvtárs Vitézy elvtárs, tegyük oda valahová, ahol túl nagy bajt nem csinálhat… Ma már nem létezik a Nőtanács vagy a Munkásőrség Országos Parancsnoksága, de egy múzeumban jó helyen lesz. Csak nem szabadulnak el a keze alól a százéves mozdonyok, hogy a Ligetben randalírozzanak, ugye! Ez is szégyenteljes magyarázat.

De az igazi a döntés mögül kiragyogó kilátástalanság: azt csinálunk, amit akarunk. Ha a király kicsit ütődött rokonának sarzsi kell, megadjuk neki, akkor is, ha eddig mindent elbaltázott. Akkor is, ha még saját oldalunk is kiakadt a bénaságán. Ja, meg nektek is megadjuk, ami jár. Mindenkinek.

Neked ajánljuk

A gyöngy

  • Halasi Zoltán

A király elküldi fiát messze földre, hozza el a kígyótól a kincset. Mielőtt a fiú útnak indul, meg kell válnia ruhájától. Megérkezik, elvegyül az ottaniak között. Ételüktől azonban mintegy álomba merül, megfeledkezik királyfi voltáról, küldetéséről. Apja levele téríti magához. Megigézi a kígyót, megszerzi a kincset. Hazatér, megdicsőül.

Máshogy mutatja ki

  • SzSz

„Az utolsó túlélő halálával Auschwitzot beveszi a kirakatból a történelem. Lomtárba kerül, ott porosodik majd a sötétben a tatárjárás és a waterlooi csata közt” – nyilatkozta Röhrig Géza egy interjúban a Saul fia diadalmenetének egyik állomásán –, a Born in Auschwitz egyszerre igazolja és cáfolja e kijelentést azzal, hogy bemutatja, hogyan hatja át a tragédia háromgenerációnyi család életét.

„A vérfürdő nem vonz”

A Star Trek-filmek Spockja jelenleg az AMC horrorsorozatában, a NOS4A2 második évadában adja a Charlie Manx nevezetű gonoszt, de élőben nincs benne semmi fenyegető. A Rhode Island-i forgatáson értük el.

„Gátlástalanul húzogatjuk ki egymás sorait”

  • Láng Dávid

Több mint ezer induló közül ők nyerték tavaly az Öröm a Zene tehetségkutató országos döntőjét, nem sokkal később pedig Lovasi András is kiválasztotta őket a raktárkoncertes gázsiját szétosztó pályázaton. A duóval arról beszélgettünk, mivel győzhették meg a zsűrit, milyen köztük a dalszerzői dinamika, és terveznek-e teljes zenekarrá bővülni.

Ülő ováció

  • Nagy István

Nyolcvanegy éves korában elhunyt minden idők egyik legnagyobb hatású zenei producere, akinek a jelentősége egyedül talán George Martinéhoz fogható; mindketten a modern zenerögzítési technika úttörőinek, lényegében megteremtőinek számítanak.

A földön kívüli selyemszörny

  • Vida Virág

Amióta online térbe kényszerült a színház, új, alkalmazott műfaj jelent meg a művészetek palettáján, amelyet leginkább „előadás-közvetítésnek” lehetne nevezni, és abban különbözik a korábbi színházi közvetítésektől, hogy eddig soha nem látott nyomatékot kap benne az operatőri munka.