"Olvasói levelek" - "Huszonegyedikén levesszük"

  • .
  • 2009. július 16.

Olvasói levelek

Magyar Narancs, 2009. június 25. 2009.
június 4. és 6. között a Kurt Lewin Alapítvány szakértőivel háromnapos szervezetfejlesztő tréninget tartottam egy hódmezővásárhelyi szakiskola pedagógusainak. Az első nap fáradalmait a város főterén pihentem ki egy kiváló kávé mellett és gyönyörű platánfák között. A polgári békét csak a délután öt felé a téren árpádsávos zászlókkal lézengő, egymást karlendítéssel köszöntő srácok zavarták meg, akik első ránézésre is sokkal inkább valahova tartozni akaró, az oktatási rendszerben és a munkaerőpiacon idejekorán kudarcokat begyűjtő fiatalok, mint valódi nácik voltak. A délután hat órakor kezdődő obligát trianoni megemlékezésen viszont már nemcsak ők, hanem körülbelül kétszáz ember gyűlt össze. Volt közöttük egészen furcsa huszáregyenruhába bújt, a nácizmus bohóctagozatát erősíteni igyekvő papa és volt népviseletes kislány, meg persze árpádsávos zászlók. Még egy teljes napja sem élvezhettem Hódmezővásárhely vendégszeretetét, máris szomorúan kellett megállapítanom, hogy gyakorlatilag bárhova odabök az ember a térképen, majd el is utazik az adott településre, üzembiztosan találkozik majd árpádsávos, irredenta nosztalgiára épülő programmal. A rendezvényt meghangosító mikrofonhoz és erősítőkhöz az áramot a városháza épülete szolgáltatta. Közpénzből? Még mindig biztos benne a Magyar Narancs újságírója, hogy Lázár János "Hódmezővásárhely első embere, aki nem tűri a városban a Magyar Gárdát. Az árpádsávos zászlót sem, ha az szélsőjobbos nosztalgiakellék"?

Ligeti György

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.