A szerk. extra

Publicisztika

Kedves Olvasók, azok, akik már régóta, és azok is, akik most először!

Kedves Olvasók,

azok, akik már régóta, és azok is, akik most először!

Jól látják: szeretett újságunk e héten két címlappal jelent meg.

A fejléc mindkettőben citromsárga.

Azt is jól látják, hogy a belső oldalakon sem használjuk többé a narancs színt.

Ez nem lehet véletlen! - kiálthatnak föl Önök. És tényleg nem az! Szépen is néznénk ki, ha arculatunk és címlapunk véletlenül frissülne.

De miért van erre szükség?

Meglepő, de több, e tárgykörben végzett piackutatásunk tanúsága szerint a Magyar Narancsot lehetséges olvasóink több mint fele a mai napig a Fidesz lapjának gondolja. Ennek ellenkezőjéről meggyőződni nem áll módjukban, hisz (a hétszázát a csapdahelyzetének!) azt hiszik, hogy a Magyar Narancs Fidesz-lap, s ezért bele se! Hozzá se! Ki se! Le se a polcról!

De ha kimozdítjuk őket tévesen rögzült képzetükből?

Ezért úgy döntöttünk: legyen a Magyar Narancs citrom.

Hiszen tulajdonképpen soha nem volt más. Emlékeznek még Bástya elvtárs fancsali képére A tanúból? Na, látják.

De ha a szín más lesz, vajon más lesz-e a beltartalom? - kérdezheti a minket régóta olvasók csoportozata, az aggódás hangját ütve meg.

Nem lesz más. A Magyar Narancs ezen a héten is az, ami a múlt héten volt, és a jövő héten és az azutáni hetekben és hónapokban és években lesz. A képviseleti demokrácia, a szabad verseny és az egyéni szabadságjogok elvtalajába belegyökerezett hetilap, mely a csüggedésre gyógyírként kedvenc maximáját árulja: a világ akár normális is lehet.

Erőfeszítéseinket szolid reklámkampány támogatja majd (a hat Reklámügynökség által készített kreatív látható az első címlapon is), így ne csodálkozzanak, ha ezekben a hetekben találkoznak velünk máshol is.

És még valami. Ha van olyan ismerősük, akiről úgy gondolják, hogy ismeri a Magyar Narancsot, kérdezzenek rá, hogy mit gondol róla. Hátha ő is tévedésben él.

A jövő heti viszontlátásig maradtunk, mik voltunk, hívük.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.