Húzónevek

Publicisztika

Rövid kiegészítő hozzászólásunkban a fenti cikkben leejtett fonalat ragadnánk ismét magunkhoz.

Rövid kiegészítő hozzászólásunkban a fenti cikkben leejtett fonalat ragadnánk ismét magunkhoz.

A Magyar Szocialista Párt nyilvánosságra hozta, kik állnak európai parlamenti választási listájának élén: Horn Gyula, Kovács László és Lévai Katalin.

A névsor összeállítását állítólag hosszú és borzalmas vita előzte meg.

Lehet, hogy még kellett volna gondolkodni.

Horn és Kovács azon nyomban bejelentették, hogy eszük ágában sincs Strasbourgban baszni a rezet, ők csak "húzónevek". 'k csak húzzák a listát. Ez annyira körmönfont magyarázat, hogy nem is lehet érteni. Ha Horn és Kovács európai parlamenti képviselő akar lenni, akkor vezessék ők a listát, miért is ne. Végső soron mind a két illető érdemei az európai csatlakozás előmozdításában dúsak, a pénz nem rossz, az uniós politizálás ideális levezető mozgás egy hosszú, fordulatos pályafutás végén.

De ha nem akarnak kimenni, akkor ne vezessenek listát. Akkor vezesse az, aki Strasbourgban akar európai parlamenti képviselő lenni. A kampányban beszámolhatna arról is, hogy miért akar az lenni, mit csinál majd, ha megválasztják, mit gondol az unióról, a francia-német tengelyről, Európa föderalizálódásáról, milyen javaslatokat kíván majd képviselőként előterjeszteni ésatöbbi. Horn meg Kovács húzzák a listát csak úgy, kívülről. A harmadik jelölt, Lévai Katalin leginkább azért csíphette el a bronzérmet, mert így tud tőle a legfájdalommentesebb módon megszabadulni a kormány. Lévai azt kapja büntetésként, ami másnak jutalom lenne: miniszternek ugyan frankón alkalmatlan, de az unióban majd biztos beválik.

A szocialista pártban egy fikarcnyi kreativitás, fantázia, invenció sem mozdult meg a lista összeállításakor: ha kerítenek egy tucat, akár tök ismeretlen, de ambiciózus fiatalt, még avval is jobban járnak, mint a kamuzással. Ehelyett a szokásos módon, különféle belbokszok és intrikák és fúrások és ellenfúrások útján lett elintézve ez is. Aki kimegy, az nem lesz itt, és ez főként Kovács esetében bír jelentőséggel, aki persze tudja ezt, ezért úgy megy, mint aki jön, és közben a miniszterelnök is használtautó-telepnek nézi a pártot, ahol gond nélkül átveszik hengerfejes járgányát, amitől persze még jobban felmegy a pártban a pumpa, és nincs egy ember sem, aki felállna, és azt mondaná, hogy emberek, álljunk meg, mert a végén jön a csősz, és elzavar minket a halálba.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.