Janisch Attila tiltakozása az őt és a Színház- és Filmművészeti Egyetemet érő rágalmazások ellen

  • Janisch Attila
  • 2020. június 6.

Publicisztika

„Ragaszkodom ahhoz, hogy szabad és független emberként gyakorolhassam a szabad véleménynyilvánítás jogát.”

Tiltakozom az ellen, hogy írásaimat meghamisítva egyes médiumokban és orgánumokban azt állítsák rólam, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetemet valaha is balliberális intézménynek neveztem. Ezt a jelzőt – mint az SZFE-t mások által megbélyegző minősítést – idézőjelek között citáltam. A módszeresen visszatérő szöveghamisítást az egyetem és személyem lejáratására használják.

Tiltakozom, mert a Hír TV 2020. május 27-i Magyarország élőben című műsorában – élő adásban – olyan mondatokat tulajdonítottak nekem, amelyeket soha sehol nem írtam le,  és nem is mondtam.

Tiltakozom, mert ebben az alapítványi átalakulással kapcsolatos műsorban a Színház- és Filmművészeti Egyetem és személyem elleni ártó szándékkal valótlanságot állítottak.

Tiltakozom, mert az illetékes államtitkárt – akinek nem kötelessége az eredeti szöveget ismerni – egy meghamisított részlettel kényszerítették egy hazugság jóváhagyására.

Tiltakozom az ellen, hogy írásaimat, mondataimat rendszeresen kiforgatják, tartalmukat az ellenkezőjére változtatják.

Tiltakozom, mert ezzel szándékosan és tendenciózusan félrevezetik a szélesebb közvéleményt.

Tiltakozom az ellen, hogy a meghamisított és nekem tulajdonított gondolatokat bármilyen módon a Színház- és Filmművészeti Egyetem jó hírnevének, nemzetközi szakmai tekintélyének csorbítására, a tanári kar megbélyegzésére használják.

Tiltakozom az ellen, hogy a magánemberként közölt publicisztikai írásaimat összemossák a Színház- és Filmművészeti Egyetemen végzett politikától mentes oktatói tevékenységemmel.

Továbbra is ragaszkodom ahhoz, hogy szabad és független emberként gyakorolhassam a szabad véleménynyilvánítás jogát, amelyet az Alaptörvény biztosít Magyarország minden állampolgára számára.

 

Janisch Attila filmrendező, az SZFE docense
Budapest, 2020. 06. 05.

Másodközlés esetén csak a változtatás nélküli teljes szöveg közölhető!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."