Sztárparádé

  • 1998. szeptember 24.

Publicisztika

Kezdetben vala Schamschula. Mikor már tökmindegy volt, még átadott néhány autópálya-szakaszt. Úgy kellett lefogni az utolsó, kis híján háromméteres szakasz felavatásán.

Nézzük először a gyökereket.

A figyelemre méltó Lebegy vendégségbe hívta kormányzói kampánya idején Alain Delont.

E gusztusos premisszákból hozta tető alá Vladimír Meciar a maga szillogizmusát, úgyszólván benne szöktek szárba az említett gyökerek, amikor Claudia Schiffer oldalán átvágta a szalagot. Azóta nincs megállás, egymásnak adják Szlovákia kilincsét a művelt Európa lejárt szavatossági idejű büszkeségei, Claudia Cardinale, a papa helyett beugró ifjabb Belmondo, Gerard Depardieu. Vlado várja még nagyon a notre-dame-i peronőrt és a komplett Hupikék törpikéket.

Ám nem ment ez mindjárt ilyen flottul. Az első és legfontosabb meghívott Lucie Bilá művésznő volt. Nincs az a pénz (pedig a fentiek ötmillió szlovák koronás honoráriumának többszörösét ígérte neki Vlado), fintorodott el a cseh csalogány úgy, mintha valaki egy hangosabbat szellentett volna. (A tavaszi cseh kampány során a Klausnak korteskedő énekesnő hetvenezer emberrel énekeltette el az ODS-indulót, 50 fokos hőségben, az Óvárosi téren.)

A fiaskót sajnálhatja Vlado, hiszen Lucie Szlovákiában is könnyedén zsebre vágná népszerűség tekintetében nemcsak az odacitált másodlagos frissességű sztárokat, de a Slovan Bratislava focicsapatát is. A símaszkos kommandósokat dettó. Ez komoly.

Így tehát maradtak a gyökerek.

A dráma pillanatnyilag az, miszerint korántsem biztos, hogy Vlado az avatás után Schamschula útjára lép.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”