A bársonyos bőr

  • 2013. január 11.

Snoblesse

Egy kis klasszikus François Truffaut-tól.


„Bármikor otthagynék egy filmért egy férfit, de soha nem hagynék ott egy filmet egy férfiért”  – az  Amerikai éjszaka című filmben hangzik el e művészi hitvallásnak is beillő mondat, amit azóta is nagy kedvvel idéz boldog-boldogtalan, ha  François Truffaut filmekhez fűződő kapcsolata kerül szóba. Már túl volt a Négyszáz csapás, a Lőj a zongoristára és a Jules és Jim sikerein, amikor Truffaut leforgatta A bársonyos bőrt, ezt a hagyományosnak mondható szerelmi háromszögtörténetet, melyet bemutatása idején ferde szemmel néztek a kritikusok. Amit anno nem tudtak megbocsátani a filmnek – hogy egy szimpla melodráma –, az idővel kifejezetten előnyére vált; hogy mennyire, az kiderül a Moha kávézó filmklubjában.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.