Buli az ajtónál

  • 2012. június 11.

Snoblesse

A kérdéses ajtó nem más, mint a Goethe Intézet sokat látott bejárata.


A Goethe Intézet bejárata sok mindent (és sok mindenkit) látott már, nem lehet szó nélkül hagyni például azt a magányos hóembert, mely a téli hónapokban állomásozott az intézet előtt, és az őt megölelőkből nyerte energiáit. Melyekből az épületnek is jutott: minél többen ölelték ugyanis a hóembert, annál színesebb lett az épület homlokzata is. Az ölelésre kiviruló hóember ugyan már nincs közöttünk (alighanem nyári álmát alussza valahol), de a Goethe Intézet homlokzata ölelés nélkül is képes felderülni: ezen az estén fény és hangjáték tanúi lehetnek mindazok, akik szembe találják magukat a híres homlokzattal.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.