Buzi kapitalista propaganda?!

  • 2012. május 21.

Snoblesse

Reklámválogatás más szemmel. Meleg autóreklám, homofób légitársaság, bevállalós skandinávok.


Pincefilmeket nyomtak a Sirályban, összeeresztették Csányi Vilmost az Attenberggel, tangóharmonikát kevertek Chaplinhez – a Magyarhangya kollektíva sok izgalmassal próbálkozik, hogy divatot és közönséget teremtsen a közösségi filmes mozgalomnak, mely a hivatalos moziforgalmazás hiányosságait hivatott kipótolni. Ezúttal egy reklámfilm-válogatással készültek, olyan reklámvideókat gyűjtöttek csokorba, amelyekben valamilyen formában megjelenik a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű és queer közösség. Kiderül, hogy mitől meleg egy autóreklám, mennyire bevállalósak a svéd bútorgyártók, vagy mitől lehet homofób egy légitársaság spotja. A vetítés után Bonyhádi Gábor marketingmenedzserrel és Dombos Tamás szociológussal lehet beszélgetni. A program ingyenes, de adományozni (a Budapest Pride Film- és Kulturális Fesztivál részére) lehet.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.