EXPERIWAVE *01

  • 2015. április 20.

Snoblesse

Avant-szinti-pop Kelet-Európából, minőségi fellépőkkel.

Budapesten az elmúlt évek során egyre csak duzzadt a modern kori fekete ruhás színtér, mára pedig szinte nem is múlhat el egy hét tisztességes dark/experimental/neowave/indusztriál/stb. esemény nélkül. De nemcsak itthon, hanem Közép-Európában is hasonlóan masszív a mozgalom – ezt mutatja be három külföldi és egy hazai fellépő az Experiwave-en: közép-európai újhullám minden mennyiségben!

false

Yva & The Toy George nem több embert jelöl, hanem egy Róma–Belgrád vonalon mozgó szerb lányt, aki egy Korg grooveboxszal esett szerelembe. A produkcióra, amikor 2013-ban először érkezett Budapestre, egy Monday Sessionre, azt mondták, hogy low-fi pop – ez mára electric bongo popra módosult.

false

A csehországi Brnóból érkezik a Sky to Speak csapat, mely nemcsak laptopokat, szintiket és dobot állít a színpadra, hanem vizuális attrakcióval is készül – ezt szigorúan analóg videók felhasználásával teljesítik, és szürreális humort ígérnek.

Szintén Brnóból jön a Fat Old Donald, ami önmagát a boldog dalok és a pozitív dallamok zenekaraként definiálja, mások jellemzése szerint egy kiváló poszt-avantrock banda.

Az est különleges vendége az egyre többfelé hallható Bartha Márk, aki egykor DEFA néven hergelte a beatboxtársadalmat, ám mára újradefiniálta művészetét: „Belégzés, kilégzés, input, output és minden, ami közötte van. Unortodox beatbox. Vokálmodulációkon alapuló, elektro-akusztikus performansz.”

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).