Food Film Fighters a Toldiban

  • 2016. december 7.

Snoblesse

Ha eljönnek a slammerek: a Food Film Fighters a Toldiban.
false

Színészek és slammerek néznek farkasszemet a közönség és önmaguk szórakoztatása végett a Toldiban. A játék véresen komolytalan, s mind a filmszeretők, mind a slamszeretők megtalálják a számításukat. Tehát: csak a slammerek (se rokonok, se családtagok) tudják, melyik film az, amit egy kiadós slammelés formájában a szájukra vesznek. Az így született művet a színészek veszik kezelésbe, s amit a slammerek megírtak, azt ők elimprovizálják, a közönség meg törheti a fejét, hogy mi is az ihletet adó mozidarab. Résztvevők: Boncsár Sára Luca (színész), Ferencz Attila (színész), Fodor Dávid (színész), Csider István Zoltán (slammer), Simon Márton (slammer), Gábor Tamás Indiana (slammer), Bencsik Ádám Ponza (slammer).

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."