Mégis szép – Udvaros Dorottyával

  • 2016. december 7.

Snoblesse

Mi az, amit egy férfi soha nem mondana el egy nőnek? Nádas, Závada, Térey, Bartis válaszaira is fény derül Udvaros estjén.


Udvaros Dorottya a legjobbakkal dolgoztat. Önálló estjéhez Nádas Pétertől, Bartis Attilától, Závada Páltól és Térey Jánostól kért többek között szövegeket, a dalokhoz pedig mások mellett Bereményi Gézát, Karafiáth Orsolyát és Kamondy Ágnest hívta szerzőnek. Soha rosszabb kreatív csapatot (a felsoroltak névsora korántsem teljes), és soha rosszabb feladványt, a színésznő ugyanis azt tudakolta meg a kortárs irodalom címzettjeitől, hogy szerintük mi az, amit egy férfi soha nem mondana el egy nőnek? A kritikusok szerint Závada Pál adta a legteljesebb választ a megválaszolhatatlan kérdésre, dalfronton pedig a klasszikusok is besegítettek: Weill, Zsüti és Leonard Cohen szerzeményei úgyszintén szerepelnek a műsoron. A féltve őrzött férfititkokról a budapesti Rózsavölgyi Szalonban rántja le a leplet a színművésznő. Rendező: Vörös Róbert.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.