
Erich Wolfgang Korngold
Mi sem természetesebb, mint hogy a Goldmark Fesztivál (amely az Országos Magyar Izraelita Közművelődési Egyesület 1939-ben indított Művészakciójának állít emléket) a Keszthelyen született és osztrák–magyar színekben pályára lépő „nagy magyar romantikus”, Goldmark Károly életművét is megidézi, de a nyitó hangversenyen az ugyancsak monarchiabéli Erich Wolfgang Korngold szvitje is felcsendül, s ez a tény a filmtörténészkedőknek is kedves lehet, hiszen Korngoldot elsősorban mint híres-neves hollywoodi filmzeneszerzőt tartja számon az emlékezet. „A zenéim egyre rosszabbak, mert folyton Max Steinertől lopok ötleteket. Az ő zenéje viszont éppen azért javul, mert tőlem lop” – mondta állítólag az Oscar-díjas zeneszerző, Errol Flynn és Kertész Mihály gyakori munkatársa, akinek Sok hűhó semmiért szvitje is része (Goldmark Károly és Kelen Hugó egy-egy ritkaságszámba menő szerzeménye mellett) Korcsolán Orsolya és Mali Emese koncertjének.