„Kutyával és gyerekkel egyszerre” – Holecskó Orsolya színésznő

  • rés a présen
  • 2015. február 6.

Snoblesse

Kutyával forgat és Frankensteinnel játszik.

rés a présen: Miért érdekes Mancs mentőkutya története a többi kedves kutyás történethez képest?

Holecskó Orsolya: Ez leginkább abban más, hogy a miénk. Bár fiktív történet, de a híres mentőkutya, Mancs ihlette, aki bajba jutott emberek tucatjait mentette meg. Erről a különleges kutya-ember viszonyról is szól ez a film.

rap: Szeretted ezelőtt az állatos filmeket?

HO: Az egyik első mozis élményem a Beethoven volt, amire elvittek a szüleim. Szeretem ezeket a filmeket, talán, mert legtöbbjük a feltétel nélküli odaadásról szól, ami egy olyan tulajdonság, amit az ember bár nagyon ritkán gyakorol, mégis magáénak érez.

rap: Kit játszol a filmben?

HO: Én vagyok a feleség, aki nincs elragadtatva attól, hogy a panellakásba az újszülött mellé egy kutya is beköltözzön. Trill Zsolthoz kerestek partnert, és behívtak próbafelvételre. Mondták, hogy Pejó Róbert rendezi, akivel még nem dolgoztam, de rögtön beugrott a Dallas Pashamende, amit nagyon szerettem, úgyhogy örültem a lehetőségnek.

false

rap: Milyen egy kutyával forgatni?

HO: Nagyon jó hangulatú, de feszített munka volt, néhány éjszakai műszakot is beleértve, amit egyébként elég nehezen viselek. Bár a forgatást megelőzően elkezdtünk dolgozni Gödöllőn a kutyakiképzőkkel, de így is adódtak új helyzetek. Sosem dolgoztam kutyával és gyerekkel egyszerre, ami nagy kihívást jelent, mivel a szokásosnál is jobban megoszlik a figyelem. Ráadásul mindkettő, de különösen a kutya olyan partner, aki csak a nagyon egyértelmű, tiszta jeleket tudja követni.

rap: Veled hol találkozhatunk még idén a vásznon kívül?

HO: Jelenleg a Magyar Színházban játszom hat előadásban a tragédiától a musicalig. Éppen a Frankenstein bemutatójára készülünk, ami ebben a formában Magyar­országon most kerül először színpadra. Szép, filozofikus darab az emberi természetről, a felelősségvállalásról, a teremtésről. Elgondolkodtat, hogy milyen minőségben érdemes élni az életet. Csupa olyan dologról szól, ami a mi életünkben is nagyon aktuális. Az előadás különlegessége, hogy a nagyszínpadon a vasfüggöny mögött játsszuk, tehát a nézők is a színpadon lesznek. Február 13-án lesz az ősbemutató, aztán 25-én a következő előadás.

rap: Kit játszol és kik a többi alkotók?

HO: Elizabethet, Frankenstein menyasszonyát. A történetben a legegészségesebb személyiség, aki hordoz magában valami elemi életszeretetet. Leghőbb vágya, hogy hozzámenjen Victor Frankensteinhez, akiért gyerekkora óta rajong. Koltay M. Gábornak és Sediánszki Nórának régi vágya volt, hogy színre vigyék a Frankensteint. Több éve dolgoznak rajta, ők maguk fordították. Mary Shelley regényének londoni előadását Nick Dear adaptálta, ezt bővítették ki egy kórussal és a Caspar Hauser-történettel. Frankensteint Kovács Krisztián játssza, a Teremtmény Horváth Illés, és több szerepet játszik Ruttkay Laura és Gáspár Tibor. A mozgásért Widder Kristóf, a látványért Iuliana Vilsan felel.

rap: De épp leállt a Magyar Színház.

HO: Mi változatlanul próbálunk, és információim szerint ezzel az előadással kezdünk el újra játszani. Remélem, megoldódik az átadás-átvétel addigra, és persze senkinek nem jó a bizonytalan állapot, de így legalább egyfolytában próbálhatunk a nagyszínpadon.

rap: Milyen kutyád lenne, ha lehetőséged volna rá?

HO: Ha lenne saját kertem, egy korcsot fogadnék örökbe valamelyik menhelyről. Remélem, ez minél előbb megtörténik.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.