„Kutyával és gyerekkel egyszerre” – Holecskó Orsolya színésznő

  • rés a présen
  • 2015. február 6.

Snoblesse

Kutyával forgat és Frankensteinnel játszik.

rés a présen: Miért érdekes Mancs mentőkutya története a többi kedves kutyás történethez képest?

Holecskó Orsolya: Ez leginkább abban más, hogy a miénk. Bár fiktív történet, de a híres mentőkutya, Mancs ihlette, aki bajba jutott emberek tucatjait mentette meg. Erről a különleges kutya-ember viszonyról is szól ez a film.

rap: Szeretted ezelőtt az állatos filmeket?

HO: Az egyik első mozis élményem a Beethoven volt, amire elvittek a szüleim. Szeretem ezeket a filmeket, talán, mert legtöbbjük a feltétel nélküli odaadásról szól, ami egy olyan tulajdonság, amit az ember bár nagyon ritkán gyakorol, mégis magáénak érez.

rap: Kit játszol a filmben?

HO: Én vagyok a feleség, aki nincs elragadtatva attól, hogy a panellakásba az újszülött mellé egy kutya is beköltözzön. Trill Zsolthoz kerestek partnert, és behívtak próbafelvételre. Mondták, hogy Pejó Róbert rendezi, akivel még nem dolgoztam, de rögtön beugrott a Dallas Pashamende, amit nagyon szerettem, úgyhogy örültem a lehetőségnek.

false

rap: Milyen egy kutyával forgatni?

HO: Nagyon jó hangulatú, de feszített munka volt, néhány éjszakai műszakot is beleértve, amit egyébként elég nehezen viselek. Bár a forgatást megelőzően elkezdtünk dolgozni Gödöllőn a kutyakiképzőkkel, de így is adódtak új helyzetek. Sosem dolgoztam kutyával és gyerekkel egyszerre, ami nagy kihívást jelent, mivel a szokásosnál is jobban megoszlik a figyelem. Ráadásul mindkettő, de különösen a kutya olyan partner, aki csak a nagyon egyértelmű, tiszta jeleket tudja követni.

rap: Veled hol találkozhatunk még idén a vásznon kívül?

HO: Jelenleg a Magyar Színházban játszom hat előadásban a tragédiától a musicalig. Éppen a Frankenstein bemutatójára készülünk, ami ebben a formában Magyar­országon most kerül először színpadra. Szép, filozofikus darab az emberi természetről, a felelősségvállalásról, a teremtésről. Elgondolkodtat, hogy milyen minőségben érdemes élni az életet. Csupa olyan dologról szól, ami a mi életünkben is nagyon aktuális. Az előadás különlegessége, hogy a nagyszínpadon a vasfüggöny mögött játsszuk, tehát a nézők is a színpadon lesznek. Február 13-án lesz az ősbemutató, aztán 25-én a következő előadás.

rap: Kit játszol és kik a többi alkotók?

HO: Elizabethet, Frankenstein menyasszonyát. A történetben a legegészségesebb személyiség, aki hordoz magában valami elemi életszeretetet. Leghőbb vágya, hogy hozzámenjen Victor Frankensteinhez, akiért gyerekkora óta rajong. Koltay M. Gábornak és Sediánszki Nórának régi vágya volt, hogy színre vigyék a Frankensteint. Több éve dolgoznak rajta, ők maguk fordították. Mary Shelley regényének londoni előadását Nick Dear adaptálta, ezt bővítették ki egy kórussal és a Caspar Hauser-történettel. Frankensteint Kovács Krisztián játssza, a Teremtmény Horváth Illés, és több szerepet játszik Ruttkay Laura és Gáspár Tibor. A mozgásért Widder Kristóf, a látványért Iuliana Vilsan felel.

rap: De épp leállt a Magyar Színház.

HO: Mi változatlanul próbálunk, és információim szerint ezzel az előadással kezdünk el újra játszani. Remélem, megoldódik az átadás-átvétel addigra, és persze senkinek nem jó a bizonytalan állapot, de így legalább egyfolytában próbálhatunk a nagyszínpadon.

rap: Milyen kutyád lenne, ha lehetőséged volna rá?

HO: Ha lenne saját kertem, egy korcsot fogadnék örökbe valamelyik menhelyről. Remélem, ez minél előbb megtörténik.

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

Eddig csak a szégyen

Aláírták a koalíciós szerződést, innentől hivatalosnak tekinthető, hogy megalakul a szétválás utáni Csehország minden bizonnyal leggusztustalanabb kormánya, amelyben egy populista vezér, Andrej Babiš dirigálja saját személyre szabott pártja (az Ano) és két neonáci pártocska (a 7,8 százalékos SPD és a 6,8-as Motoristé sobě) delegáltjait.